איך מניעים רכב עם כבלים?
אם לא ניתן להניע את הרכב, יש לוודא אם הבעיה נעוצה במצבר הרכב או ברכיב אחר. מצבר חלש או ריק לגמרי ניתן לזיהוי במספר אופנים:
דף הבית > הכרת הרכב
תפעול נכון של כלי הרכב והכרת דרכי פעילותו, הפונקציונליות ואופני השימוש, יכולים להועיל רבות לנהג ולנוסעים שלצידו.
מעבר לשמירה על הכלי, חיסכון בדלק ומניעת בלאי מיותר של המכונה, הרי שהחיסכון העיקרי שיכול להיווצר הוא בחיי אדם.
הכירו את כלי הרכב שלכם, שמרו על עצמכם בדרכים.
אם לא ניתן להניע את הרכב, יש לוודא אם הבעיה נעוצה במצבר הרכב או ברכיב אחר. מצבר חלש או ריק לגמרי ניתן לזיהוי במספר אופנים:
ישנם כמה סוגים של בלמי יד בכלי רכב: בלם יד מנוף: זהו סוג בלם היד הנפוץ ביותר, והוא נמצא ברוב המכוניות. זוהי ידית הממוקמת בין
הדריכה/משיכה של בלם היד (המכונה הנדברקס, בלם חניה או בלם חירום) בזמן חניית הרכב חשובה מכמה סיבות: בלם היד מספק שכבת בטיחות נוספת בכך שהוא
טעינת רכב חשמלי בצורה בטוחה ונכונה חשובה כדי למנוע כל סכנה אפשרית. יש לעיין תמיד בהוראות יצרן הרכב לדרישות והמלצות טעינה ספציפיות. להלן מספר כללים
פניות יש לאותת לפני כל שינוי בנתיב או פנייה שעתידים לבצע. תפקידה של פעולת האיתות הוא לסמן לנהגים האחרים על כוונתכם ולהתריע על פנייה ושינוי
בעבור רבים, הרכב הפרטי הוא אחד מהנכסים החשובים ביותר, ולא פעם היינו רוצים שהוא יבטא את הטעם האישי שלנו. גם אם הרכב היה מושלם בעינינו
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים זמין עבור הציבור למתן מענה בנושאים שונים כגון: מידע, המלצות, רעיונות או הצעות בנושאי תפקוד המשרד ומדיניותו. כל פניה שונה במהותה
שטח מת הוא שטח המוסתר מעיני הנהג מנקודת מושבו בכלי הרכב. השטח המת (המוסתר) נמצא בתחום ההיקפי של כלי הרכב, והנהג אינו יכול להבחין במשתמשי
האביזרים שחובה שימצאו ברכב בכל זמן הם: משולש אזהרה, אפוד זוהר, מגבה (ג'ק), גלגל חילוף. מקרה של תאונה או תקלה ברכב יש לעצור את הרכב
בתקנות התעבורה אין התייחסות לגבי נהיגה בלי נעליים, עם זאת קיימת התקנה הכללית לנהג ברכב שאומרת כך: הנוהג ברכב תק' (מס' 3) תש"ל-1970 אדם שמתקיים
אין התייחסות מדויקת בתקנות התעבורה לנסיעה עם אורות דלוקים בפנים הרכב (מושב אחורי או קדמי). עם זאת, לפי התקנה הכללית לנוהג ברכב, על הנהג
מבחני ריסוק נעשים במטרה לדרג את רמת הבטיחות של כלי הרכב החדשים. מבחני הריסוק נועדו לבדוק את ההשפעות של תאונת דרכים על נוסעי הרכב והולכי
הצמיגים ברכב מתבלים במשך הזמן בשל בלאי פיזי (שחיקה) ובלאי כימי (חמצון או התייבשות). כתוצאה מכך ביצועיו של הצמיג הולכים ופוחתים, ומכאן גם אחיזתו בכביש
סעו לתחנת הדלק הקרובה אליכם ביותר, כי מדידה אמינה היא כאשר הצמיג עדיין קר, והעמידו את רכבכם בקרבת צינור הניפוח. בספר הרכב או על דופן
מומלץ לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים אחת לשבועיים. לחץ אוויר תקין בצמיגים חשוב מאוד. הוא משפיע על יציבות הרכב, על ביצועיו, על בטיחות הנסיעה, על
שימוש בבלמי הרכב שוחק את רפידות וצלחות הבלימה ("דיסקות"). נהיגה מתונה, שבה הנהג מתחיל בהאטה בזמן הנכון על ידי הרפיה מדוושת ההאצה ושימוש מופחת בדוושת
מאריך חגורת בטיחות הוא לא תקני ולא בטוח לשימוש. המאריך משנה את מיקום האבזם ואת זווית חגורת הכתפיים, מה שעלול לגרום לפציעה. בנוסף לכך המאריך
ניתן לבדוק תקינות הכריות דרך שקע אבחון ברכב ורק לחלק החשמלי. בלוח שעונים ברכב ישנה בד"כ נורית אזהרה המצביע על תקלה/אי תקינות המערכת.
ימי החורף קצרים ושעות החשיכה בהם רבות, הכבישים רטובים וחלקלקים בגשם ולאחריו. נהיגה בגשם ראשון עלולה להיות מסוכנת בגלל ערבוב של מי הגשמים עם אבק
בכלי רכב חדשים מותקנים בחזית הרכב פנסים לתאורת יום, המיועדים לשיפור נראות הרכב בנסיעה ביום. אין די בפנסים אלה בעונת החורף, כי הם אינם כוללים
על פי התקנות, ניתן להושיב נוסעים בהתאם למספר החגורות ברכב, ללא קשר לגיל הנוסעים. שימו לב שאתם מקפידים לחגור על פי התקנות של מושבי וחגורות
חובת קיום המערכת חלה על כל רכב שמשקלו הכולל המותר עולה על 3,500 ק"ג, מכל שנות הייצור, ועל כל רכב פרטי או מסחרי שמשקלו הכולל
המערכת מוכרת בשמות מתקיניה בישראל: "מובילאיי", "אייווקס" ו"מובון". המערכת היא שלב בדרך אל הרכב האוטונומי. תקנות התעבורה מחייבות קיום של מערכת בטיחות מתריעה מפני התקרבות
מערכת ESP (Electronic Stability Program) בקרת יציבות אלקטרונית – המערכת מייצבת את הרכב בסיבובים במקרה של יציאה ממסלול הסיבוב בגלל מהירות גבוהה או החלקה. המערכת
מערכת (ABS Anti-lock Braking System) למניעת נעילת גלגלים בבלימה היא מנגנון הפועל על מערכת הבלימה של הרכב ומונע את נעילת הגלגלים בבלימה חזקה, בייחוד בכביש
ברכב המודרני מותקנים עזרים ומערכות, המיועדים להפוך את הנסיעה ברכב לבטוחה יותר. חלקם נמצאים בשימוש הנהג באופן פעיל ואחרים פועלים באופן אוטומטי לפי צורכי הבטיחות
חובה להדליק אורות כאשר מחשיך או בדרך שאינה מוארת. החוק קובע, כי יש להדליק אורות רבע שעה אחרי שקיעת השמש ועד רבע שעה לפני זריחתה.
אורות יום: בכלי רכב חדשים מותקנים בחזית הרכב פנסים לתאורת יום הנדלקים בצורה אוטומטית עם התנעת הרכב. אורות היום מיועדים לשיפור נראות הרכב בנסיעה ביום.
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
כל השאלות על פי נושאים
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות