שאלות ותשובות בנושא הכרת הרכב | בטיחות בדרכים - Ask רלב"ד
חיפוש

הכרת הרכב

תצוגת רשימה תצוגה מורחבת

תפעול נכון של כלי הרכב והכרת דרכי פעילותו, הפונקציונליות ואופני השימוש, יכולים להועיל רבות לנהג ולנוסעים שלצידו.

מעבר לשמירה על הכלי, חיסכון בדלק ומניעת בלאי מיותר של המכונה, הרי שהחיסכון העיקרי שיכול להיווצר הוא בחיי אדם.

הכירו את כלי הרכב שלכם, שמרו על עצמכם בדרכים.

כיוון פרונט הוא בדיקת יישור כיוון זוויות ההיגוי של הגלגלים הקדמיים. כאשר הרכב חונה וההגה מכוון לנסיעה בקו ישר, כל ארבעת גלגליו צריכים להיות מקבילים אחד לשני, בכל הזוויות

מה קורה אם הרכב לא עבר את הבדיקה בהצלחה ומתי מותר להמשיך ולנהוג ללא ביצוע הטסט?

תקנות התעבורה בישראל קובעות מספר כללים להובלת מטען ברכב. הכללים נועדו להבטיח את בטיחות הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל, וכן למנוע נזק לרכב, למטען ולרכוש

כריות אוויר הן אמצעי בטיחות פעיל ברכב, שנועד להגן על הנהג והנוסעים בתאונה, אך יש לבצע ביטול כרית אוויר במקרים מסוימים

לכל צמיג יש מידת לחץ ספציפית המהווה את כמות האוויר המדויקת ביותר בגלגל הדרושה לתחזוקת הצמיג השוטפת, למשך חיים ארוך יותר של הצמיג עצמו, ואפילו להפחתה בצריכת הדלק. וחשוב יותר מכל, לחץ אוויר מדויק ונכון שווה ערך לנסיעה בטוחה יותר

זמן הלילה – הזמן שבו אין אור טבעי וצריך להשתמש בפנסים ובתאורה מלאכותית כדי להאיר את הדרך ולנסוע בבטחה. הזמן המוגדר לזמן תאורה הוא רבע שעה משקיעת השמש ועד רבע שעה לפני זריחתה ביום שלמחרת.

עצירה שצריכה לקרות בזמן ובמרחק הקצרים ביותר לפי הנסיבות, ועל אף נחיצותה להימנע מתאונה היא עדיין יכולה להסב נזק לרכבים ולנוסעים בהם.

קיימים 6 סוגים נפוצים של כריות אוויר ברכבים.

אם לא ניתן להניע את הרכב, יש לוודא אם הבעיה נעוצה במצבר הרכב או ברכיב אחר. אפשר להניע עם כבלים מרכב אחר או עם מטען נייד (מצבר חיצוני).

הימנעות מבלבול בין דוושת התאוצה (דוושת הגז) לדוושת הבלם היא חיונית לנהיגה בטוחה. להלן מספר טיפים שעוזרים להבדיל בין שתי הדוושות.

ישנם כמה סוגים של בלמי יד בכלי רכב, פירוט ודוגמאות בדף זה.

הדריכה/משיכה של בלם היד (המכונה הנדברקס, בלם חניה או בלם חירום) בזמן חניית הרכב חשובה מכמה סיבות שמפורטות כאן.

יש לעיין תמיד בהוראות יצרן הרכב לדרישות והמלצות טעינה ספציפיות. להלן מספר כללים לטעינה בטוחה.

לנתק מיד את כבל הטעינה הן מהרכב והן מתחנת הטעינה, אם ניתן לבצע זאת בבטחה. אם השריפה קטנה וניתנת לכיבוי בטוח, יש להשתמש במטף המיועד לשריפות חשמליות.

הדבר הראשון והחשוב ביותר לעשות הוא לעצור בבטחה לצד הדרך במהירות האפשרית. לאחר העצירה, יש לדומם מיד את המנוע, לצאת מהרכב ולהתרחק ממנו.

האם יש הבדל בין היתר נסיעה ברכב שנפתחו בו כריות האוויר הקדמיות לרכב שנפתחו בו כריות אוויר צדדיות?

"לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי”, פירוט והוראות תקנה 380

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים זמין עבור הציבור למתן מענה בנושאים שונים כגון: מידע, המלצות, רעיונות או הצעות בנושאי תפקוד המשרד ומדיניותו.
כל פניה שונה במהותה ולכן ניתן להפנות אותה ישירות לממונים על מסירת מידע לציבור באגף המתאים במשרד התחבורה.

נהיגה לצד כלי רכב גדולים כגון משאיות ואוטובוסים יכולה להיות מסוכנת, ועלינו להבין את נקודת התורפה של כלי רכב אלה כדי להימנע מהסיכונים. פעולות פשוטות של נהגי רכב יכולות לסייע במניעת תאונות. היכנסו לפוסט לקרוא עוד על שטחים מתים וכיצד להימנע מכניסה אליהם

בזמן נסיעה ברכב חובה על הנהג לשאת עימו מסמכים מזהים כמו דרכון או ת"ז, בנוסף צריכים להימצא ברכב אבזרים השמשמשים למצבי חירום בנהיגה. הכינסו לעמוד לקריאה בהרחבה על האביזרים והמסמכים הנדרשים.

הכינסו לעמוד התוכן לקריאה מורחבת אודות תקנות התעבורה בנושא ולימדו את הנחיות החוק לנהיגה בטוחה ותקנית.

אין התייחסות מדויקת בתקנות התעבורה לנסיעה עם אורות דלוקים בפנים הרכב (מושב אחורי או קדמי). עם זאת, לפי התקנה הכללית לנוהג ברכב, על הנהג לוודא שהאור בתוך הרכב אינו מסנוור אותו או מפריע לו לראות את הדרך והתנועה בה. כנסו לעמוד התוכן כדי לקרוא עוד בנושא.

מבחני ריסוק נעשים במטרה לדרג את רמת הבטיחות של כלי הרכב החדשים. מבחני הריסוק נועדו לבדוק את ההשפעות של תאונת דרכים על נוסעי הרכב והולכי הרגל. לקריאה בהרחבה היכנסו לכתבה...

הצמיגים ברכב מתבלים במשך הזמן בשל בלאי פיזי (שחיקה) ובלאי כימי (חמצון או התייבשות). כתוצאה מכך ביצועיו של הצמיג הולכים ופוחתים, ומכאן גם אחיזתו בכביש נחלשת ויש להחליפם

לחץ אוויר תקין בצמיגים חשוב מאוד. הוא משפיע על יציבות הרכב, על ביצועיו, על בטיחות הנסיעה, על מרחק הבלימה, על צריכת הדלק ועל בלאי הצמיג ותדירות החלפתו

לחץ אוויר תקין בצמיגים חשוב מאוד. הוא משפיע על יציבות הרכב, על ביצועיו, על בטיחות הנסיעה, על מרחק הבלימה, על צריכת הדלק ועל בלאי הצמיג ותדירות החלפתו

שימוש רב, אגרסיבי וממושך בבלמי הרכב שוחק את רפידות וצלחות הבלימה ("דיסקות") וניתן למנוע זאת בנהיגה מתונה

לפני עונת הגשמים לוקחים את הרכב למוסך מורשה לביצוע בדיקת תקינות למערכות הבטיחות: צמיגים, בלמים, היגוי, אורות ומגבים, ובכך מכינים אותו לחורף הישראלי

תקנות התעבורה מחייבות קיום של מערכת בטיחות מתריעה מפני התקרבות לרכב שמלפנים ומפני סטייה לא רצונית מנתיב הנסיעה

המערכת מוכרת בשמות מתקיניה בישראל: "מובילאיי", "אייווקס" ו"מובון". המערכת היא שלב בדרך אל הרכב האוטונומי

הסבר ופירוט מהי מערכת ESP (Electronic Stability Program), בקרת יציבות אלקטרונית

הסבר ופירוט על מערכת (ABS Anti-lock Braking System) למניעת נעילת גלגלים בבלימה

ברכב המודרני מותקנים עזרים ומערכות, המיועדים להפוך את הנסיעה ברכב לבטוחה יותר. חלקם נמצאים בשימוש הנהג באופן פעיל ואחרים פועלים באופן אוטומטי לפי צורכי הבטיחות ותיקון הנהיגה

חובה להדליק אורות כאשר מחשיך או בדרך שאינה מוארת. החוק קובע, כי יש להדליק אורות רבע שעה אחרי שקיעת השמש ועד רבע שעה לפני זריחתה. מכיוון שאין אנו עוקבים אחר שעת השקיעה המדויקת, אנו מדליקים את האורות (הנמוכים) כשמתחילים סימני החשיכה. לחצו להמשך קריאה

הסבר ופירוט אילו סוגי אורות יש ברכב ובאילו מצבים יש להדליקם