מהי המהירות המירבית המותרת לרכב נוסעים פרטי בדרך מהירה
מהירות מירבית היא עמוד תווך בכל נושא הנהיגה הבטוחה. קיימים הבדלים במהירות המירבית המותרת בכביש עירוני לבין המהירות המותרת בכביש בין עירוני. הגבלת מהירות בזמן
דף הבית > מהירות נסיעה
מהירות מופרזת מגבירה את הסיכוי להתרחשותה של תאונת דרכים, ומגבירה את חומרת הפגיעה במקרה של תאונה. בישראל, נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה והיא מעורבת בגרימתן של 30% מסך כל תאונות הדרכים הקטלניות.
לפניכם מידע מעמיק בנושא מהירות הנסיעה, טיפים וכללי בטיחות לנהיגה בטוחה.
תזכרו שכל קמ"ש שאתם מורידים מהמהירות יכול להציל חיים.
מהירות מירבית היא עמוד תווך בכל נושא הנהיגה הבטוחה. קיימים הבדלים במהירות המירבית המותרת בכביש עירוני לבין המהירות המותרת בכביש בין עירוני. הגבלת מהירות בזמן
כל נהגי ישראל מכירים מקרוב את המהירות המותרת בכבישי המדינה השונים. קיימים הבדלים במהירות המירבית המותרת בכביש עירוני לבין המהירות המותרת בכביש בין עירוני. הגבלת
יש מקרים שבהם נהגים בולמים בחוזקה ובמהירות כדי להימנע מתאונה. מקרים אלו נגרמים בדרך כלל מאי שמירה על חוקי הדרך, אך לפעמים יש גורמים חיצוניים
חציית צומת ברמזור אדום היא מסוכנת מאוד, וגורמת במקרים רבים לפגיעה ברכוש ואף לפגיעה בנפש. זוהי עבירה חמורה, וכדי להילחם בתופעה הציבה משטרת ישראל מצלמות
לא בכדי קיימות בכבישים ובתקנות התחבורה הגבלות מהירות מפורטות – נהיגה במהירות מופרזת מסכנת מאוד את הנהג ואת עוברי הדרך האחרים סביבו, והיא גורם נפוץ
הימנעות מבלבול בין דוושת התאוצה (דוושת הגז) לדוושת הבלם היא חיונית לנהיגה בטוחה. להלן מספר טיפים שעוזרים להבדיל בין שתי הדוושות: יש למקם את כף
בדרך מהירה – רכב שאינו מסוגל ואינו מורשה לנוע במהירות פחותה מ-55 קמ"ש אינו מורשה להיכנס לדרך מהירה. דרך בין עירונית – לא נקבעה מהירות
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים זמין עבור הציבור למתן מענה בנושאים שונים כגון: מידע, המלצות, רעיונות או הצעות בנושאי תפקוד המשרד ומדיניותו. כל פניה שונה במהותה
נסיעה במהירות גבוהה נתפסת כאמצעי לחסוך בזמן הנסיעה. אלא שהרווח בחיסכון בזמן הוא מזערי, במיוחד בכבישי ישראל שמרחקי הנסיעה בה אינם גדולים, ובמיוחד לאור הסכנות
ככל שהמהירות ברכב יותר גבוהה, מרחק העצירה של הרכב גדול יותר. המוח של הנהג (בצורה מודעת או לא) צריך לעבד את המידע שמגיע מהכביש כדי
בכלי רכב המצוידים בבקרת שיוט אדפטיבית (קרוז קונטרול), המערכת מאפשרת לנהג לקבוע מהירות נסיעה רצויה על ידי לחיצה על דוושת ההאצה, ובאותה נקודה להורות למערכת
מהירות הנסיעה משפיעה על הבטיחות בדרכים בשני אופנים: הסיכוי להיות מעורב בתאונה חומרת התאונה הסיכוי למעורבות בתאונה עולה עם העלייה במהירות (כאשר כל שאר
משטרת ישראל אוכפת את הגבלות המהירות באמצעים שונים ומגוונים. האמצעים היותר מוכרים הם: מערכת מצלמות א'3, (מצלמות מהירות נייחות) המותקנות על עמודים לצד הדרך או
בדרך עירונית – המהירות המותרת היא 50 קמ"ש, אלא אם קיים תמרור המורה אחרת. במהירות החורגת בעד 20 קמ”ש מעל המותר הקנס הוא 250 ₪
המהירות בכביש נקבעת על ידי מהנדסי תנועה ומחושבת על בסיס פרמטרים רבים בהתאם לחוקי הפיזיקה. קביעת המהירות המקסימלית שומרת על האיזון הטוב ביותר בין הזרימה
שימוש בבלמי הרכב שוחק את רפידות וצלחות הבלימה ("דיסקות"). נהיגה מתונה, שבה הנהג מתחיל בהאטה בזמן הנכון על ידי הרפיה מדוושת ההאצה ושימוש מופחת בדוושת
הנהג מווסת את מהירות הנסיעה באמצעות דוושות ההאצה והבלימה ובמקרה הצורך על ידי החלפת הילוכים. רוב כלי הרכב הפרטיים בעלי מערכת הילוכים אוטומטית מצוידים גם
קיימים כמה סוגי מערכות ברמות שונות (Speed Assistance System), המתריעות ו/או מגבילות את מהירות הנסיעה: Speed Limit Information– מערכת פסיבית, המתריעה על חריגה מהמהירות. המערכת
מרחק עצירה הוא המרחק הכולל שרכב עובר מהרגע שבו הנהג או הנהגת הבחינו בצורך לעצור ועד לעצירתו המוחלטת של הרכב. המרחק שרכב עובר מהרגע שהנהג
בדרך מהירה: 110 קמ"ש. בדרך בין-עירונית: ללא שטח הפרדה בנוי: 80 קמ"ש. עם שטח הפרדה בנוי: 90 קמ"ש. בדרך עירונית: 50 קמ"ש. כל המהירויות הנ"ל
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
כל השאלות על פי נושאים
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות