דף הבית > אופנועים
רוכבי האופנועים נפצעים קשה ונהרגים בשיעור גבוה בהשוואה למשתמשי הדרך האחרים. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בכמות הכלים וכפועל יוצא לעלייה במספר הנפגעים בקרב הרוכבים.
פעולות משולבות בתחום התנהגות הרוכב, מיומנויות הרכיבה, טיפול באופנוע ומודעות, מסוגלים כולם יחד בשיתוף פעולה להפחית את המעורבות של רוכבי האופנועים בתאונות חמורות.
ריכזנו עבורכם מידע מעמיק, טיפים וכללי בטיחות לרכיבה, במטרה לסייע במקצועיות ברכיבה ולהפחתת המעורבות של רוכבי האופנוע בתאונות דרכים:
פירוט עלויות רישיון לאופנוע
באופנועים מדגמים שונים קיימות מערכות שונות המסייעות לשמירה על בטיחות הרוכב עליהן. להלן פירוט של המערכות הנפוצות
נהיגה לצד כלי רכב גדולים כגון משאיות ואוטובוסים יכולה להיות מסוכנת, ועלינו להבין את נקודת התורפה של כלי רכב אלה כדי להימנע מהסיכונים. פעולות פשוטות של נהגי רכב יכולות לסייע במניעת תאונות. היכנסו לפוסט לקרוא עוד על שטחים מתים וכיצד להימנע מכניסה אליהם
פירוט קביעת תקנות התעבורה בנוגע לקסדה עם אוזניות
בסיום שעורי הנהיגה (בהתאם לדרגה שנלמדה), המורה מגיש את התלמידים למבחן מעשי (טסט). במבחן על התלמידים לבצע 2 שלבים למידע המלא היכנסו לכתבה.
מבחן תאוריה לרכיבה על אופנוע זהה למבחן תאוריה לנהיגה ברכב בדרגה B. מי שיש בידיו רישיון נהיגה על רכב או שכבר עבר תאוריה בכדי ללמוד נהיגה, רשאי ללמוד רכיבה על אופנוע ללא צורך לבצע מבחן תאוריה נוסף.
קיימות מספר מערכות בטיחות לאופנועים וקטנועים, רוב המערכות עוסקות בהגברת יציבות האופנוע ומניעת החלקתו, במיוחד בזמן בלימה. היכנסו לכתבה ללמוד עוד על המערכות הקיימות וכיצד ניתן להתקין אותן.
חל איסור להוביל על אופנוע חבילה או חפץ המונעים מהרוכב או עלולים למנוע ממנו שליטה מלאה על רכבו, או שהם עולים באורכם על 70 ס"מ או חורגים מחוץ לחלק הקדמי ביותר או לחלק האחורי ביותר של האופנוע.
ציוד מיגון לרכיבה נועד לשפר את בטיחות הרוכב ולצמצם את חומרת הפגיעה במקרה של תאונה
בחושך, שדה הראיה מצטמצם באופן קיצוני, שכן פנסי האופנוע מאירים שטח מצומצם בהרבה – הן לחזית והן לצדדים. כתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה יותר להידרש לפעולות חדות כבלימה חריפה
אם ידוע מראש על ערפל, ובפרט ערפל כבד, וותרו על הרכיבה. בעת ערפל, שדה הראיה מצטמצם באופן ניכר ולרוב גם האחיזה של הצמיגים בכביש בשל הרטיבות
הדרכה והמלצות כיצד לרכוב בתנאי גשם וכשהכביש רטוב
ככל שמוצב תמרור 501 בנתיב של תחבורה ציבורית ומופיעה בתמרור צלמית (סמל חזותי) של אופנוע, אז הנהיגה בנת"צ זה מותרת.
פעולת ההיגוי היא פעולה יום יומית ברכיבה ומשמשת את הרוכב להטיית האופנוע, לצורך ביצוע פניה או סטיה. ההיגוי הוא הדרך הקלה, הזריזה והמדוייקת ביותר להטות את האופנוע
פירוט והדרכה כיצד לכוון נכון מראות באופנוע
שמירה על שדה הראייה במהלך הרכיבה הוא מרכיב הכרחי כדי לרכוב בצורה בטוחה וחכמה. המפתח לכך הוא בתכנון הרכיבה, שילוב בין מיקום בנתיב לבין מהירות הרכיבה ובהתאמה המיומנויות הנדרשות למידע נוסף היכנסו לכתבה...
פירוט והסברה איך לבחור את המהירות הנכונה ברכיבה
להרכבת נוסע נוסף השפעה מכרעת על הרכיבה: על תגובת האופנוע, תגובת הנוסע ותגובת המרכיב
תפיסת סיכון היא היכולת "לקרוא" את הכביש, ולצפות לאירועים שעתידים לבוא ולהימנע מכניסה אליהם.
הכשרה מתקדמת מתייחסת להכשרה לאחר קבלת רישיון הנהיגה. בישראל, נכון להיום הכשרה זו הינה וולונטרית ובמימון עצמי
קיימים סוגים שונים של רישיונות לאופנוע, לכל דרגה יש פרמטרים שונים של גיל ומס' שיעורים. היכנסו לקרוא עוד...
פירוט על גיל הוצאות לרישיון לאופנוע
פירוט על מספר שיעורים שצריך לעשות כדי לקבל רישיון על אופנוע
תהליך הוצאת רישיון כרוך מספר שלבים שונים שיש לבצע, חלקם טכניים ולחלקם מעשיים. היכנסו לכתבה המלאה לקורא על השלבים הנדרשים ועל הדרך לבצע אותם נכון עד להוצאת הרישיון.
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
כל השאלות על פי נושאים
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות