הולכי רגל ומעברי חצייה: שאלות ותשובות מצילות חיים | Ask רלב"ד
חיפוש

מעבר חצייה והולכי רגל

תצוגת רשימה תצוגה מורחבת

הולכי רגל נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד. שיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה בהשוואה לשיעור היפגעותם של משתמשי דרך אחרים. הוגדרו בתוך הקבוצה של הולכי רגל שתי קבוצות סיכון הדורשות התייחסות מיוחדת – הולכי רגל קשישים והולכי רגל ילדים.

כשהילדים מגיעים לגיל 9 יש לבחון את הבשלות הקוגנטיבית והפיזית שלהם לחצייה עצמאית, ולהקנות להם את הכלים לחצייה בטוחה.

לנהגי משאיות ואוטובוסים קשה יותר להבחין בכם, הולכי רגל החוצים את הכביש, בגלל "השטחים המתים" - שטחים הנסתרים מעיני הנהג מנקודת מושבו בכלי הרכב הכבד.

תמרור ס-11 יוצב רק בצומת בו קיים לחצן "דרישה" (תמונה בתגובות) לצד רמזור להולכי רגל, שבהתאמה מתחלף לירוק רק לאחר שלוחצים על הלחצן.

להולכי רגל החוצים מעבר חצייה, להולכי רגל שנמצאים על מדרכה ונראה שבכוונתם לעבור מעבר חציה, וכן גם במקרה בו בנתיב אחר רכב האט או עצר לפני מעבר החציה.

בצומת מרומזר, הזמן לחצייה מתחלק בין הולכי הרגל, תחבורה ציבורית, נוסעים ברכב, רוכבי דו גלגלי ועוד. כדי לווסת את התנועה בין משתמשי הדרך השונים, בחלק ממעברי החצייה מוצב לחצן דרישה שמודיע לרמזור על כוונתו של הולך הרגל חצות את הכביש, להרחבה היכנסו לכתבה

ילדים לפני גיל 9 אינם יכולים לחצות כביש בצורה בטוחה כמו הולכי רגל מבוגרים, בשל היעדר בשלות קוגניטיבית ובשל מאפייניהם הפיזיולוגיים. בגיל 9 מבשילות היכולות בקרב רוב הילדים.

בשגרת לימודים, הולכים הילדים מדי יום לבית הספר וחזרה. לפני ששולחים אותם למשימה זו, חשוב מאוד לתרגל ולתכנן איתם את המסלול הבטוח ביותר. היכנסו כדי ללמוד כיצד בוחרים את המסלול, מהם המרכיבים שהופכים את המסלול לבטוח, ואילו כללים יש ללמד את הילדים.