נהיגת חורף: כל השאלות והתשובות | Ask רלב"ד
חיפוש

נהיגת חורף

תצוגת רשימה תצוגה מורחבת

בחורף תנאי מזג האוויר ותנאי הדרך קשים יותר – הראות מוגבלת, הכבישים חלקים ורטובים, מערכות הרכב השונות מתנהגות אחרת וקשה יותר להבחין בהולכי הרגל. לכן, הנהגים נדרשים למיומנויות מיוחדות ולשמירה על כללי זהירות ייחודיים.
לפיכך, ריכזנו עבורכם מידע מעמיק בנושא, טיפים וכללי בטיחות לנהיגה בטוחה בחורף על מנת שכולנו נחזור הביתה בשלום.

פנסי ערפל נועדו במיוחד למצבי ערפל ויש להם מטרה כפולה, הגברת הביטחון שלנו בכך שהם משפרים את רמת האור בחוץ ועל כן מקלים בזיהוי של מכשולים בדרך וגם מהווים כלי תקשורת חשוב, עם נהגים אחרים בכביש

זמן הלילה – הזמן שבו אין אור טבעי וצריך להשתמש בפנסים ובתאורה מלאכותית כדי להאיר את הדרך ולנסוע בבטחה. הזמן המוגדר לזמן תאורה הוא רבע שעה משקיעת השמש ועד רבע שעה לפני זריחתה ביום שלמחרת.

אלומת האורות הנמוכים ברכב מכוונת כדי להאיר את הדרך בצורה מיטבית מבלי לסנוור את הרכב הנוסע מלפנים או את הרכבים המגיעים ממול. זווית האלומה נבדקת במבחני הרישוי השנתיים ומכוונת במידת הצורך.

בישראל, כל רכב משנת היצור 1988 ומעלה, חייבים בהתקנה של פנס ערפל אחורי אחד או שניים, שמאיר באדום.

החלקה מתרחשת בדרך כלל בכביש רטוב אחר הגשם הראשון שלאחר תקופת יובש או מצבים מצב נוספים בהם רמת האחיזה של הצמיגים בכביש נמוכה. כנסו לכתבה המלאה כדי ללמוד איך לפעול במצב מסוכן שכזה.

להיחלץ מהחלקה זו משימה קשה המחייבת מיומנות רבה. הפתרון הוא להימנע מהחלקה על ידי נהיגה נבונה ובעזרת אמצעים מודרניים ברכב. הכינסו לעמוד התוכן למידע המלא.

נהיגה בגשם מצמצמת את שדה הראייה מלפנים ומאחור ופעולת הנהיגה הופכת למאתגרת ומסוכנת. הכינסו לעמוד התוכן וקראו כיצד יש לפעול כשגשם חזק תופס אתכם בנהיגה.

האדים נוצרים בגלל הפרש הטמפרטורה שבין פנים הרכב לזו שמחוץ לרכב, לכן זו תופעה נפוצה מאד בחורף, אך לעיתים מתרחשת גם בעונות אחרות של השנה.

כשנכנסים לרכב במזג אוויר קר, מיד לאחר ההתנעה ולפני תחילת הנסיעה כדאי לפתוח פתח צר בשמשות הקדמיות והאחוריות כדי להשוות את הטמפרטורות

גם במזג אוויר קר מומלץ להפעיל את מערכת החימום בטמפרטורה סבירה ולהקפיד לשמור על חלון הנהג פתוח כמה סנטימטרים כדי לאפשר כניסת אוויר טרי ומרענן

חימום פנים הרכב חיוני בימים קרים. מערכת החימום מבוססת על חום המנוע של הרכב. האוויר החם חודר לחלל הרכב דרך פתחים בלוח הפיקוד ומופנה באמצעות מתג בלוח הפיקוד לאזורים שונים (לכיוון השמשה הקדמית, לכיוון הרגליים וכו') לפי בחירת הנהג

בחורף תנאי מזג האוויר ותנאי הדרך קשים יותר - הראות מוגבלת, הכבישים חלקים ורטובים, מערכות הרכב השונות מתנהגות אחרת וקשה יותר להבחין בהולכי הרגל. לכן, הנהגים נדרשים למיומנויות מיוחדות ולשמירה על כללי זהירות ייחודיים היכנסו לכתבה לקריאה מורחבת.

שלג הוא אירוע נדיר בישראל. מחד, נחסכות מאיתנו בעיות הנהיגה והסכנות הנובעות מנהיגה בשלג. מאידך, רובנו חסרי ניסיון בנהיגה בשלג ולא מצוידים בצמיגי שלג או בשרשראות. לכן, מוטב להימנע מנהיגה בשלג. מי שאינו חייב לנהוג בשעות ובמקומות של שלג – שלא ינהג

לא כשלובשים מעיל עבה! כדאי להסיר את המעיל לפני החגירה ברכב

בחורף הורים רבים נוהגים לחגור את ילדיהם במושב הבטיחות כשהם לבושים במעיל, חגירה של הילדים ברכב עם מעיל מפחיתה את האפקטיבית של מושב הבטיחות ועלולה לגרום לבעיית בטיחות קשה. היכנסו לכתבה כדי קרוא עוד על הסכנה שבחגירה עם מעיל.


לפני עונת הגשמים לוקחים את הרכב למוסך מורשה לביצוע בדיקת תקינות למערכות הבטיחות: צמיגים, בלמים, היגוי, אורות ומגבים, ובכך מכינים אותו לחורף הישראלי