חציית צומת ברמזור אדום היא מסוכנת מאוד, וגורמת במקרים רבים לפגיעה ברכוש ואף לפגיעה בנפש. זוהי עבירה חמורה, וכדי להילחם בתופעה הציבה משטרת ישראל מצלמות ברמזורים שמטרתן לתעד מקרים של חצייה באור אדום. כיצד המצלמה פועלת ומהו העונש על תיעוד חצייה באור אדום? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.
מצלמת רמזור אדום היא מצלמה המוצבת ליד רמזורים כדי לתעד אנשים שאינם מצייתים לחוקי הבטיחות בדרכים וחוצים את הכביש, את הצומת או את מסילת הברזל ברמזור אדום. המצלמה מתעדת את כל הנתיבים המושפעים מהרמזור האדום הספציפי שהיא עוקבת אחריו, וקל להבחין בה – היא נמצאת על עמוד די גבוה (כ-2 מטר) במקום בולט בדרך וצבועה בצבע כתום.
כיצד פועלת מצלמת רמזור?
מצלמת הרמזור מתחילה לפעול כשנייה לאחר שהרמזור התחלף לאדום, והיא מצלמת מכוניות לפני קו העצירה ואחרי שהן חוצות אותו. המצלמה מתעדת בבירור את הרכב ובעיקר את לוחית הרישוי שלו, כדי שהאנשים במשטרה המקבלים את התיעוד ידעו אל מי לשלוח את הדו"ח על העבירה.
כיצד מפיקים דו"ח לנהגים ממצלמת רמזור?
המצלמה מצלמת ומתעדת את הרכב שעשה את העבירה – סוג הרכב, צבעו ומספר לוחית הרישוי. התיעוד נשלח אוטומטית למשטרה והיא בתורה שולחת את הדו"ח למי שרשום כבעל הרכב. חשוב לציין שהמצלמה לא מתעדת בהכרח את הנהג וברוב המקרים אי אפשר להוכיח את זהותו, ולכן הדו"ח נשלח ישירות אל בעל הרכב כדי להימנע ככל האפשר מטעויות בירוקרטיות.
רמת הענישה על נסיעה ברמזור אדום
בעבר העונש על העבירה של נסיעה ברמזור אדום היה זימון למשפט, אך העונש שונה והיום הוא עומד על קנס כספי של 1,000 ש"ח ו-10 נקודות. עבירות חמורות הנתונות לשיקול דעת המשטרה או היסטוריה של עבירות תנועה של הנהג עלולות להחמיר את העונש הצפוי ולהוביל אף לשלילה זמנית של רישיון הנהיגה. כל נהג המקבל דו"ח על חציית רמזור באדום יכול לבקש להישפט, או לפעול לביטול או לשינוי הקנס אם יוכל להוכיח שאינו היה הנהג שעבר את העבירה.
מצלמות רמזור בצומת
צמתים רבים בארץ מכילים מצלמת רמזור משום ששם מתרחשות תאונות קשות מאוד. המצלמה מסוגלת גם לתעד את המהירות של הנהגים ולא רק אם הם חצו באדום, כדי לנטר כמה שאפשר את הנהגים המסכנים את סביבתם בצמתים ולהעניש אותם בהתאם.