הצמיגים ברכב מתבלים במשך הזמן בשל בלאי פיזי (שחיקה) ובלאי כימי (חמצון או התייבשות). כתוצאה מכך ביצועיו של הצמיג הולכים ופוחתים, ומכאן גם אחיזתו בכביש נחלשת.
עומק תעלות (חריצי) הצמיג צריך להיות 2 מילימטרים לפחות. מתחת למידה זו יש למהר ולהחליפו. שחיקת הצמיג לכל רוחב סולייתו הבאה במגע עם הכביש צריכה להיות שווה, ואם היא אינה כזו יש לפנות למוסך מורשה.
צמיג בלוי הוא צמיג מסוכן. בדקו את תאריך הייצור המוטבע על דופן הצמיג וודאו שלא חלפו יותר משש שנים מיום ייצורו.
אין להתקין ברכב צמיג משומש, שחלפו יותר משנתיים מזמן ייצורו, ותמיד טוב יותר לרכוש צמיג חדש ולקבל תעודת אחריות.
על גבי הצמיג מוטבעים סימנים, שיעזרו לכם לבדוק את מידת התאמתו לרכב ואת תקינותו.