קורקינט חשמלי: כל מה שצריך לדעת
למרות שמדובר בכלי קטן ואולי דווקא בגלל שכך, לרכיבה על קורקינט חשמלי נלווים כללים וחוקי תעבורה רבים. ראוי וחשוב שכל רוכב קורקינט יכיר את הכללים,
דף הבית > דו גלגלי
למרות שמדובר בכלי קטן ואולי דווקא בגלל שכך, לרכיבה על קורקינט חשמלי נלווים כללים וחוקי תעבורה רבים. ראוי וחשוב שכל רוכב קורקינט יכיר את הכללים,
אנשים רבים רוצים להיות בעלי רישיון נהיגה ולנהוג בסוגי רכבים שונים, אך יש גיל מינימלי שבו אפשר להתחיל ללמוד לתאוריה או לגשת למבחן מעשי. במאמר
מקום מושבו של הנהג ברכבים כבדים – משאיות ואוטובוסים, גבוה יותר ממקום מושבו של הנהג ברכב רגיל – זה משפיע על יכולתו לראות רוכבי אופניים
כן, בתנאי שהתייר מחזיק ברישיון נהיגה זר שתקף גם בישראל, הוא רשאי לרכוב על אופניים או קורקינט חשמליים.
לשון תקנות התעבורה קובעת כי נוהג רכב (לרבות רוכב אופנוע) חייב להחזיק בידיו את ההגה או הכידון כל עוד הרכב בתנועה ולכן רכיבה עם קסדה
קיימות 3 תנוחות לרכיבה על קורקינט חשמלי: עמידה ברגל אחר רגל לכיוון ימין עמידה ברגל אחר רגל לכיוון שמאל עמידה במרכז הלוח עם שתי הרגליים
בסיום שעורי הנהיגה (בהתאם דרגה שנלמדה), המורה מגיש את התלמידים למבחן מעשי (טסט). במבחן על התלמידים לבצע 2 שלבים: שלב 1– תרגילים במגרש מסומן, מבחני
מבחן תאוריה לרכיבה על אופנוע זהה למבחן תאוריה לנהיגה ברכב בדרגה B. מי שיש בידיו רישיון נהיגה על רכב או שכבר עבר תאוריה בכדי ללמוד
קיימות מספר מערכות בטיחות לאופנועים וקטנועים, רוב המערכות עוסקות בהגברת יציבות האופנוע ומניעת החלקתו, במיוחד בזמן בלימה. המערכות הקיימות: *רשימת המערכות ממוינות לפי שם המערכת
רוכבי הקורקינט הם קטנים ומהירים ביחס לשאר כלי הרכב, ולכן קשה מאוד להבחין בהם בזמן אמת. ככל שהרוכב יהיה מודע יותר למגבלות הנראות שלו כך
כדי לבלום קורקינט חשמלי יש ללחוץ קודם על הבלם האחורי ורק אז על הבלם הקדמי. בזמן הבלימה מומלץ להטות את הגוף לאחור כדי להעביר יותר
קורקינט הוא כלי רכב קטן ומהיר, שנהגי רכב/משאית/אוטובוס כמעט לא מבחינים בו, לכן חשוב מאוד להקפיד על אביזרי נראות תקינים ומאירים. אביזרי חובה – קסדה
כדי להימנע מנפילות ומחבלות מיותרות כדאי להכיר כמה גורמים שייחודיים לקורקינט חשמלי: קוטר וסוג הגלגלים – קיימים שני סוגים של גלגלים בקורקינט חשמלי: גלגלי סיליקון/גומי
הקורקינטים הם כלי רכב קטן בהשוואה לכלי הרכב האחרים, ועל כן לעיתים נהגים אינם מבחינים בהם בשעות היום, ואף פחות מכך בשעות הלילה. לכן כשאנו
חשוב לתכנן את מסלול הרכיבה לפני היציאה לדרך. תכנון מסלול בטוח לפי כמה המלצות בטיחות יכול לעשות את ההבדל בין רכיבה מאתגרת מלאה בסכנות לבין
מרבית התאונות מתרחשות בנסיעות הראשונות, זאת כיוון שלרוכבים יש תחושת ביטחון מניסיון קודם ברכיבה על אופניים. אלא שרכיבה על אופניים שונה מאוד מרכיבה על קורקינט
החורף כבר כאן ויחד איתו הסכנות הרבות שבדרך, ריכזנו עבורכם כמה כללי בטיחות שיכולים להציל חיים: כביש חלק – אחרי הגשם הכביש חלק במיוחד. האטו
חל איסור להוביל על אופנוע חבילה או חפץ המונעים מהרוכב או עלולים למנוע ממנו שליטה מלאה על רכבו ,או שהם עולים באורכם על 70 ס"מ
ציוד מיגון לרכיבה נועד לשפר את בטיחות הרוכב ולצמצם את חומרת הפגיעה במקרה של תאונה וכולל קסדה הנדרשת על פי חוק וכן ציוד משלים מעיל,
בחושך, שדה הראיה מצטמצם באופן קיצוני, שכן פנסי האופנוע מאירים שטח מצומצם בהרבה – הן לחזית והן לצדדים. כתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה יותר להידרש
אם ידוע מראש על ערפל, ובפרט ערפל כבד, וותרו על הרכיבה . בעת ערפל, שדה הראיה מצטמצם באופן ניכר ולרוב גם האחיזה של הצמיגים בכביש
בגשם ראשון ההמלצה החד משמעית היא לא לרכוב! נהיגה בגשם ראשון עלולה להיות מסוכנת בגלל ערבוב של מי הגשמים עם אבק ושרידי שמן שהצטברו על
ככל שמוצב תמרור 501 בנתיב של תחבורה ציבורית ומופיעה בתמרור צלמית (סמל חזותי) של אופנוע, אז הנהיגה בנת"צ זה מותרת.
פעולת ההיגוי היא פעולה יום יומית ברכיבה ומשמשת את הרוכב להטיית האופנוע, לצורך ביצוע פניה או סטיה. ההיגוי הוא הדרך הקלה, הזריזה והמדוייקת ביותר להטות
נכון לכוון מראות לפתיחה מרבית לפי העיקרון הבא: עלינו לשבת על האופנוע בתנוחת הרכיבה, ולכוון את המראות כך שנראה רק את קצה הכתף. המראות מאפשרות
המפתח הוא תכנון הרכיבה – שילוב בין מיקום בנתיב לבין מהירות הרכיבה – ובהתאמה המיומנויות הנדרשות של שימוש בראיה ממוקדת (מבט לכיון היעד) ובראיה מרחבית
מהירות נכונה היא מהירות שמאפשרת: להבחין בסכנה לתת מרווח זמן המאפשר להעריך את המצב לבצע את התגובה הנכונה כגון: שינוי מיקום בנתיב/מעבר נתיב, חמיקה, האצה,
להרכבת נוסע נוסף השפעה מכרעת על הרכיבה: על תגובת האופנוע, תגובת הנוסע ותגובת המרכיב. כמו כן, הרכבה משפיעה על תמרון האופנוע במצבים שונים, משום שנוכחות
המפתח הוא בחשיבה! מרבית התאונות במעורבות אופנוע יכולות להימנע בעזרת שינוי התנהגות הרוכב, ובראשה, הימנעות מלקיחת סיכונים. הבעיה בכניסה למצבי סיכון והסתמכות על המיומנות לצאת
הכשרה מתקדמת מתייחסת להכשרה לאחר קבלת רישיון הנהיגה. בישראל, נכון להיום הכשרה זו הינה וולונטרית ובמימון עצמי. בעת בחירת קורס או הכשרה מתקדמת, חשוב לוודא
רישיון נהיגה – דרגה A2 סוג רישיון:קטנוע עד 14.6 כוחות סוס (עד 11 קילוואט) גיל מינימלי לגשת למבחן תאוריה (עיוני): 15.5 גיל מינימלי לגשת טסט
הגיל המינימלי לגשת למבחן תאוריה הוא 15.5 עבור רישיון נהיגה בדרגה A2 (הדרגה בסיסית ביותר ברכיבה על אופנוע). רישיון לאופנוע מתחלק ל-3 סוגי רישיון, לפי
לימודי רכיבה על אופנוע הם החלק המעשי של תהליך הוצאת הרישיון, וכשמדובר ברישיון על אופנוע הוא מתחלק ל- 3 סוגי רישיונות. דרגות A2, A1, A.
השלבים להוצאת רישיון הם: הוצאת "טופס ירוק" – מקוון מבחן תאוריה עיוני – למידע נוסף לחצו כאן לימוד נהיגה מעשית ע"י מורה מוסמך תשלום אגרת
כאשר אין שביל אופניים על רוכב האופניים לרכוב בכביש בשול, בצידו הימני של הכביש. במידה ויש נתיב לתחבורה ציבורית בצידו הימני של הכביש – מותר
ההספק המרבי של מנוע באופניים חשמליים לא יעלה על 250 וואט, כך שפעילות המנוע תיפסק כאשר המהירות עולה על 25 קמ"ש. "אופניים עם מנוע עזר"
הרכיבה על קורקינט חשמלי אסורה מתחת לגיל 16. קורקינט חשמלי הוא כלי רכב ממונע לכל דבר, והרוכבים מחויבים לציית לחוקי התנועה. רוכבים צעירים שמתחת לגיל
רכיבה על קורקינט חשמלי מותרת על שבילי אופניים המיועדים גם לקורקינט חשמלי, ואם אין – על הכביש, ובכל מקרה לא על מדרכה המיועדת להולכי הרגל.
הקנס על התעסקות בטלפון הנייד בעת רכיבה הוא 1000 ₪. בעת הרכיבה חשוב מאוד לשמור על ערנות ועל תשומת לב מלאה לכל מה שקורה סביבכם.
חל איסור להשתמש באוזניות ברכיבה על קורקינט חשמלי. כמו בנהיגה ברכב, שימוש בטלפון סלולרי בזמן הרכיבה עלול לגרום לתאונות! הסיכוי של רוכב קורקינט ממונע בישראל
חל איסור להרכיב נוסע נוסף על קורקינט.על פי התקנות התעבורה סעיף 122ב (ג) – הנוהג על גלגינוע, לא ירכיב עליו אדם נוסף. הקורקינט מתוכנן לרכיבה
רכיבה אצל מבוגרים: לפי תקנות התעבורה הרכיבה על אופניים היא רק בשבילי אופניים. בהיעדר שבילי אופניים, יש לרכוב על הכביש. בכל מקרה חל איסור לרכוב
מאגר השאלות והתשובות למבחן עיוני ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים (A3) נמצא באתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: לחצו כאן
הרכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, מותרת רק למי שברשותו רישיון נהיגה, או למי שעבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל, או בחינה ייעודית לרכיבה.
החל מ-1 בינואר 2019 הרכיבה על אופניים חשמליים או גלגינוע – קורקינט ממונע, מותרת רק למי שברשותו רישיון נהיגה, או למי שעבר בהצלחה מבחן תיאוריה
אסור לרכוב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16! אופניים חשמליים הם כלי רכב ממונע לכל דבר, והרוכבים מחויבים לציית לחוקי התנועה. רוכבים צעירים שמתחת לגיל
קורקינט חשמלי/אופניים חשמליים הם כלי רכב ממונע לכל דבר, ועל כן ישנם מקומות המותרים לרכיבה ומקומות שאינם מותרים. כרוכבי כלים חשמליים, חובה עליכם להכיר את
כמו בנהיגה ברכב, שימוש בטלפון סלולרי בזמן הרכיבה עלול לגרום לתאונות! הסיכוי של רוכב אופניים בישראל להיפגע בתאונת דרכים באופן חמור גבוה פי 5 משל
הסיכוי של רוכב אופניים בישראל להיפגע בתאונת דרכים באופן חמור גבוה פי 5 משל נוסע ברכב.
קסדה מקטינה ב-50% את הסיכון לפגיעת ראש.
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
כל השאלות על פי נושאים
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות