שאלות ותשובות בנושא דו גלגלי | בטיחות בדרכים - Ask רלב"ד
חיפוש

דו גלגלי

תצוגת רשימה תצוגה מורחבת

האם קורקינט רגיל וקורקינט חשמלי דומים מבחינת כללי בטיחות בדרכים ותקנות?

נסיעה לצד משאית או אוטובוס בכביש זו פעולה שכיחה מאוד וכמעט בלתי נמנעת, לכן יש להיות מודעים לסכנות הכרוכות בכך, ולנהוג בהתאם בסביבת רכב כבד. כדי ללמוד איך לעשות את זה חכם כנסו לכתבה לקריאה מורחבת.

יש שלוש תנוחות מרכזיות לרכיבה על קורקינט חשמלי, היכנסו לעמוד צפו בסרטון הדגמה וקראו את ההמלצות לרכיבה נכונה ובטוחה.

בסיום שעורי הנהיגה (בהתאם לדרגה שנלמדה), המורה מגיש את התלמידים למבחן מעשי (טסט). במבחן על התלמידים לבצע 2 שלבים למידע המלא היכנסו לכתבה.

מבחן תאוריה לרכיבה על אופנוע זהה למבחן תאוריה לנהיגה ברכב בדרגה B. מי שיש בידיו רישיון נהיגה על רכב או שכבר עבר תאוריה בכדי ללמוד נהיגה, רשאי ללמוד רכיבה על אופנוע ללא צורך לבצע מבחן תאוריה נוסף.

קיימות מספר מערכות בטיחות לאופנועים וקטנועים, רוב המערכות עוסקות בהגברת יציבות האופנוע ומניעת החלקתו, במיוחד בזמן בלימה. היכנסו לכתבה ללמוד עוד על המערכות הקיימות וכיצד ניתן להתקין אותן.

רוכבי הקורקינט הם קטנים ומהירים ביחס לשאר כלי הרכב, ולכן קשה מאוד להבחין בהם בזמן אמת. ככל שהרוכב יהיה מודע יותר למגבלות הנראות שלו כך יוכל להימנע טוב יותר ממצבי סיכון. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...

כדי לבלום קורקינט חשמלי יש ללחוץ קודם על הבלם האחורי ורק אז על הבלם הקדמי. בזמן הבלימה מומלץ להטות את הגוף לאחור כדי להעביר יותר משקל אל הגלגל האחורי ולאפשר פיזור טוב יותר של המשקל על הקורקינט. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...

קורקינט הוא כלי רכב קטן ומהיר, שנהגי רכב/משאית/אוטובוס כמעט לא מבחינים בו, לכן חשוב מאוד להקפיד על אביזרי נראות תקינים ומאירים. היכנסו לתשובה לקרוא עוד על אביזרי נראות

כדי להימנע מנפילות ומחבלות מיותרות כדאי להכיר כמה גורמים שייחודיים לקורקינט חשמלי כמו: קוטר וסוג הגלגלים, גודל הכידון ונקודות האיזון של הכלי. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...

הקורקינטים הם כלי רכב קטן בהשוואה לכלי הרכב האחרים, ועל כן לעיתים נהגים אינם מבחינים בהם בשעות היום, ואף פחות מכך בשעות הלילה. לכן כשאנו רוכבים, יש תמיד לקחת בחשבון, שנהגי המכוניות לא רואים אותנו, היכנסו לתשובה לקרוא עוד...

חשוב לתכנן את מסלול הרכיבה לפני היציאה לדרך. תכנון מסלול בטוח לפי כמה המלצות בטיחות יכול לעשות את ההבדל בין רכיבה מאתגרת מלאה בסכנות לבין רכיבה בטוחה ורגועה יותר. כנסו לכתבה לקריאה מורחבת.

מרבית התאונות מתרחשות בנסיעות הראשונות, זאת כיוון שלרוכבים יש תחושת ביטחון מניסיון קודם ברכיבה על אופניים. אלא שרכיבה על אופניים שונה מאוד מרכיבה על קורקינט חשמלי. קיימים הבדלים מהותיים בין הכלים, היכנסו לתשובה לקרוא עוד...

ככל שמוצב תמרור 501 בנתיב של תחבורה ציבורית ומופיעה בתמרור צלמית (סמל חזותי) של אופנוע, אז הנהיגה בנת"צ זה מותרת.

שמירה על שדה הראייה במהלך הרכיבה הוא מרכיב הכרחי כדי לרכוב בצורה בטוחה וחכמה. המפתח לכך הוא בתכנון הרכיבה, שילוב בין מיקום בנתיב לבין מהירות הרכיבה ובהתאמה המיומנויות הנדרשות למידע נוסף היכנסו לכתבה...

תפיסת סיכון היא היכולת "לקרוא" את הכביש, ולצפות לאירועים שעתידים לבוא ולהימנע מכניסה אליהם.

קיימים סוגים שונים של רישיונות לאופנוע, לכל דרגה יש פרמטרים שונים של גיל ומס' שיעורים. היכנסו לקרוא עוד...

תהליך הוצאת רישיון כרוך מספר שלבים שונים שיש לבצע, חלקם טכניים ולחלקם מעשיים. היכנסו לכתבה המלאה לקורא על השלבים הנדרשים ועל הדרך לבצע אותם נכון עד להוצאת הרישיון.

כאשר אין שביל אופניים על רוכב האופניים לרכוב בכביש בשול, בצידו הימני של הכביש. במידה ויש נתיב לתחבורה ציבורית בצידו הימני של הכביש – מותר לרוכב אופניים לרכוב בנת"צ.

הקורקינט מתוכנן לרכיבה של אדם אחד בלבד ללא משא. ככל שמוסיפים עליו אנשים/משקל נוסף - היכולת לשלוט בו פוחתת משמעותית ועלולה לסכן חיים.

החל מ-1 בינואר 2019 הרכיבה על אופניים חשמליים או גלגינוע - קורקינט ממונע, מותרת רק למי שברשותו רישיון נהיגה.

הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 ומעלה, ולמי שברשותו רישיון נהיגה, או למי שעבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל.

רכיבה על קורקינט חשמלי/אופניים חשמליים מותרת על שבילי אופניים, ואם אין - על הכביש, ובכל מקרה לא על מדרכה המיועדת להולכי הרגל.

כמו בנהיגה ברכב, שימוש בטלפון סלולרי בזמן הרכיבה עלול לגרום לתאונות!

הסיכוי של רוכב אופניים בישראל להיפגע בתאונת דרכים באופן חמור גבוה פי 5 משל נוסע ברכב.