דף הבית > דו גלגלי
נתיבי איילון מוגדרים כדרך מהירה. בהתאם לתמרור המוצב בכניסה לדרך מהירה, הכניסה לדרך מהירה מותרת לרכב שמסוגל ומורשה לנוע במהירות שאינה פחותה מזו שצוינה בתמרור (55 קמ"ש)
פירוט על הסעת נוסע נוסף באופניים עם מנוע עזר
האם קורקינט רגיל וקורקינט חשמלי דומים מבחינת כללי בטיחות בדרכים ותקנות?
נסיעה לצד משאית או אוטובוס בכביש זו פעולה שכיחה מאוד וכמעט בלתי נמנעת, לכן יש להיות מודעים לסכנות הכרוכות בכך, ולנהוג בהתאם בסביבת רכב כבד. כדי ללמוד איך לעשות את זה חכם כנסו לכתבה לקריאה מורחבת.
אם התייר מחזיק ברישיון נהיגה זר שתקף גם בישראל, הוא רשאי לרכוב על אופניים או קורקינט חשמליים
פירוט קביעת תקנות התעבורה בנוגע לקסדה עם אוזניות
יש שלוש תנוחות מרכזיות לרכיבה על קורקינט חשמלי, היכנסו לעמוד צפו בסרטון הדגמה וקראו את ההמלצות לרכיבה נכונה ובטוחה.
בסיום שעורי הנהיגה (בהתאם לדרגה שנלמדה), המורה מגיש את התלמידים למבחן מעשי (טסט). במבחן על התלמידים לבצע 2 שלבים למידע המלא היכנסו לכתבה.
מבחן תאוריה לרכיבה על אופנוע זהה למבחן תאוריה לנהיגה ברכב בדרגה B. מי שיש בידיו רישיון נהיגה על רכב או שכבר עבר תאוריה בכדי ללמוד נהיגה, רשאי ללמוד רכיבה על אופנוע ללא צורך לבצע מבחן תאוריה נוסף.
קיימות מספר מערכות בטיחות לאופנועים וקטנועים, רוב המערכות עוסקות בהגברת יציבות האופנוע ומניעת החלקתו, במיוחד בזמן בלימה. היכנסו לכתבה ללמוד עוד על המערכות הקיימות וכיצד ניתן להתקין אותן.
רוכבי הקורקינט הם קטנים ומהירים ביחס לשאר כלי הרכב, ולכן קשה מאוד להבחין בהם בזמן אמת. ככל שהרוכב יהיה מודע יותר למגבלות הנראות שלו כך יוכל להימנע טוב יותר ממצבי סיכון. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...
כדי לבלום קורקינט חשמלי יש ללחוץ קודם על הבלם האחורי ורק אז על הבלם הקדמי. בזמן הבלימה מומלץ להטות את הגוף לאחור כדי להעביר יותר משקל אל הגלגל האחורי ולאפשר פיזור טוב יותר של המשקל על הקורקינט. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...
קורקינט הוא כלי רכב קטן ומהיר, שנהגי רכב/משאית/אוטובוס כמעט לא מבחינים בו, לכן חשוב מאוד להקפיד על אביזרי נראות תקינים ומאירים. היכנסו לתשובה לקרוא עוד על אביזרי נראות
כדי להימנע מנפילות ומחבלות מיותרות כדאי להכיר כמה גורמים שייחודיים לקורקינט חשמלי כמו: קוטר וסוג הגלגלים, גודל הכידון ונקודות האיזון של הכלי. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...
הקורקינטים הם כלי רכב קטן בהשוואה לכלי הרכב האחרים, ועל כן לעיתים נהגים אינם מבחינים בהם בשעות היום, ואף פחות מכך בשעות הלילה. לכן כשאנו רוכבים, יש תמיד לקחת בחשבון, שנהגי המכוניות לא רואים אותנו, היכנסו לתשובה לקרוא עוד...
חשוב לתכנן את מסלול הרכיבה לפני היציאה לדרך. תכנון מסלול בטוח לפי כמה המלצות בטיחות יכול לעשות את ההבדל בין רכיבה מאתגרת מלאה בסכנות לבין רכיבה בטוחה ורגועה יותר. כנסו לכתבה לקריאה מורחבת.
מרבית התאונות מתרחשות בנסיעות הראשונות, זאת כיוון שלרוכבים יש תחושת ביטחון מניסיון קודם ברכיבה על אופניים. אלא שרכיבה על אופניים שונה מאוד מרכיבה על קורקינט חשמלי. קיימים הבדלים מהותיים בין הכלים, היכנסו לתשובה לקרוא עוד...
פירוט והסברה על רכיבה עם כלים חשמליים בחורף
חל איסור להוביל על אופנוע חבילה או חפץ המונעים מהרוכב או עלולים למנוע ממנו שליטה מלאה על רכבו, או שהם עולים באורכם על 70 ס"מ או חורגים מחוץ לחלק הקדמי ביותר או לחלק האחורי ביותר של האופנוע.
ציוד מיגון לרכיבה נועד לשפר את בטיחות הרוכב ולצמצם את חומרת הפגיעה במקרה של תאונה
בחושך, שדה הראיה מצטמצם באופן קיצוני, שכן פנסי האופנוע מאירים שטח מצומצם בהרבה – הן לחזית והן לצדדים. כתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה יותר להידרש לפעולות חדות כבלימה חריפה
אם ידוע מראש על ערפל, ובפרט ערפל כבד, וותרו על הרכיבה. בעת ערפל, שדה הראיה מצטמצם באופן ניכר ולרוב גם האחיזה של הצמיגים בכביש בשל הרטיבות
הדרכה והמלצות כיצד לרכוב בתנאי גשם וכשהכביש רטוב
ככל שמוצב תמרור 501 בנתיב של תחבורה ציבורית ומופיעה בתמרור צלמית (סמל חזותי) של אופנוע, אז הנהיגה בנת"צ זה מותרת.
פעולת ההיגוי היא פעולה יום יומית ברכיבה ומשמשת את הרוכב להטיית האופנוע, לצורך ביצוע פניה או סטיה. ההיגוי הוא הדרך הקלה, הזריזה והמדוייקת ביותר להטות את האופנוע
פירוט והדרכה כיצד לכוון נכון מראות באופנוע
שמירה על שדה הראייה במהלך הרכיבה הוא מרכיב הכרחי כדי לרכוב בצורה בטוחה וחכמה. המפתח לכך הוא בתכנון הרכיבה, שילוב בין מיקום בנתיב לבין מהירות הרכיבה ובהתאמה המיומנויות הנדרשות למידע נוסף היכנסו לכתבה...
פירוט והסברה איך לבחור את המהירות הנכונה ברכיבה
להרכבת נוסע נוסף השפעה מכרעת על הרכיבה: על תגובת האופנוע, תגובת הנוסע ותגובת המרכיב
תפיסת סיכון היא היכולת "לקרוא" את הכביש, ולצפות לאירועים שעתידים לבוא ולהימנע מכניסה אליהם.
הכשרה מתקדמת מתייחסת להכשרה לאחר קבלת רישיון הנהיגה. בישראל, נכון להיום הכשרה זו הינה וולונטרית ובמימון עצמי
קיימים סוגים שונים של רישיונות לאופנוע, לכל דרגה יש פרמטרים שונים של גיל ומס' שיעורים. היכנסו לקרוא עוד...
פירוט על גיל הוצאות לרישיון לאופנוע
פירוט על מספר שיעורים שצריך לעשות כדי לקבל רישיון על אופנוע
תהליך הוצאת רישיון כרוך מספר שלבים שונים שיש לבצע, חלקם טכניים ולחלקם מעשיים. היכנסו לכתבה המלאה לקורא על השלבים הנדרשים ועל הדרך לבצע אותם נכון עד להוצאת הרישיון.
כאשר אין שביל אופניים על רוכב האופניים לרכוב בכביש בשול, בצידו הימני של הכביש. במידה ויש נתיב לתחבורה ציבורית בצידו הימני של הכביש – מותר לרוכב אופניים לרכוב בנת"צ.
ההספק המרבי של מנוע באופניים חשמליים לא יעלה על 250 וואט, כך שפעילות המנוע תיפסק כאשר המהירות עולה על 25 קמ"ש
הרכיבה על קורקינט חשמלי אסורה מתחת לגיל 16
רכיבה על קורקינט חשמלי מותרת על שבילי אופניים המיועדים גם לקורקינט חשמלי, ואם אין - על הכביש, ובכל מקרה לא על מדרכה המיועדת להולכי הרגל
הקנס על התעסקות בטלפון הנייד בעת רכיבה הוא 1000 ₪.
חל איסור להשתמש באוזניות ברכיבה על קורקינט חשמלי. כמו בנהיגה ברכב, שימוש בטלפון סלולרי בזמן הרכיבה עלול לגרום לתאונות!
הקורקינט מתוכנן לרכיבה של אדם אחד בלבד ללא משא. ככל שמוסיפים עליו אנשים/משקל נוסף - היכולת לשלוט בו פוחתת משמעותית ועלולה לסכן חיים.
מאגר השאלות והתשובות למבחן עיוני ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים (A3) נמצא באתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: לחצו כאן
הרכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, מותרת רק למי שברשותו רישיון נהיגה, או למי שעבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל, או בחינה ייעודית לרכיבה
החל מ-1 בינואר 2019 הרכיבה על אופניים חשמליים או גלגינוע - קורקינט ממונע, מותרת רק למי שברשותו רישיון נהיגה.
הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 ומעלה, ולמי שברשותו רישיון נהיגה, או למי שעבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל.
רכיבה על קורקינט חשמלי/אופניים חשמליים מותרת על שבילי אופניים, ואם אין - על הכביש, ובכל מקרה לא על מדרכה המיועדת להולכי הרגל.
כמו בנהיגה ברכב, שימוש בטלפון סלולרי בזמן הרכיבה עלול לגרום לתאונות!
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
כל השאלות על פי נושאים
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות