איך רוכב קורקינט נראה בעיני הנהגים בכביש? | Ask רלב"ד
חיפוש

איך רוכב קורקינט נראה בעיני הנהגים בכביש?

רוכבי הקורקינט הם קטנים ומהירים ביחס לשאר כלי הרכב, ולכן קשה מאוד להבחין בהם בזמן אמת. ככל שהרוכב יהיה מודע יותר למגבלות הנראות שלו כך יוכל להימנע טוב יותר ממצבי סיכון.

מצבי סיכון מנקודת מבט של נהג רכב/משאית:

מעבר חציה – לרוכב קורקינט יש הרגלים דומים להולך רגל. למשל, הגעה למעבר חציה ונטייה לחצות, כי מלבד ברמזור, להולך הרגל יש זכות קדימה. הולך רגל נראה היטב בעיני הנהג, כי מהירות ההליכה היא כ-5 קמ"ש ויש זמן סביר לקלוט את הקורה בסיטואציה. אולם, בזמן רכיבה על קורקינט המהירות גבוהה יותר וגם אם הנהג הסתכל לכיוון מעבר החציה, הוא עלול לא להבחין ברוכב המתקרב למעבר בזמן סביר כדי להספיק לעצור ולתת לו לעבור.

לכן חשוב לעצור את הקורקינט לפני מעבר החציה ולהסתכל ימינה ושמאלה כמו הולך רגל, גם במעבר חצייה לאופניים.

שטחים מתים – מצב זה אופייני בעיקר בכלי רכב גבוהים (משאיות/אוטובוסים/מיניבוסים) – יש לקחת בחשבון שככל שהקרבה לכלי רכב גבוה גדולה יותר, כך שדה הראייה שלו קטן יותר בזוויות מסוימות. בעיה זו מתרחשת בעיקר בצדו הימני של הרכב (במדינות בהן נוהגים בצד הימני של הכביש) ולכן אין לעקוף כלי רכב גבוהים מימין, גם אם הם עומדים בפקק.

הפרש מהירויות גבוה – כשרוכבים על קורקינט בכביש שהמהירות המותרת בו היא 70 קמ"ש, חלק מנהגי הרכבים בפועל נוסעים מעל המהירות המותרת. מצב זה יוצר הפרש מהירויות של 40-50 קמ"ש ואף יותר בין כלי הרכב לבין הקורקינט/האופניים החשמליים. כלומר, מכונית שנוסעת מאחורי הקורקינט מתקרבת אליו תוך צמצום הפער בכ-14 מטרים כל שנייה. במצב כזה מספיק שדעתו של נהג הרכב תוסח לשניות בודדות (למשל שימוש בטלפון הנייד) כדי שיפגע ברוכב שלפניו. חשוב לזכור, שנהגים בכלי רכב כמעט שלא מצליחים לזהות את רוכבי הקורקינט כיוון שהם קטנים בהרבה מן המכוניות, ובנוסף הם לא מצפים לראות רוכב בצד ימין שלהם.

המסקנה המתבקשת: רוכבים רק בכבישים עירוניים בהם כלי הרכב נוסעים לאט ובוחרים מסלול העובר בכבישים צדדיים וצרים יותר ופחות עמוסים, כדי להקטין את פער המהירות בין הקורקינט לרכבים.

רוכב קורקינט לצד מכוניות בכביש

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

האם מותר להשתמש בבוסטר מתקפל?

הנחיית הבטיחות של ארגון בטרם וארגוני בטיחות ברחבי העולם היא להמשיך להשתמש במושב בטיחות / בוסטר רצועות (בוסטר שמחובר לרכב

מהו כיוון פרונט?

כיוון פרונט – כל מה שחשוב לדעת: אנו עשויים לחשוב שגלגלי הרכב מכוונים וממוקמים בזוויות הנכונות באופן קבוע, אך לא

מה צריך להביא לטסט לרכב?

הטסט השנתי הוא הליך חשוב ומחייב שכל בעלי רכב בישראל צריכים לעבור כדי לקבל רישיון רכב חדש. מטרת הטסט היא

מתי מותר לעקוף מימין?

מה העונש על עקיפה מימין?

עקיפה מימין היא מצב שבו רכב עוקף רכב אחר בנתיב הימני, בניגוד לחוקי התנועה בישראל הקובעים כי יש לעקוף רק

האם מותר לנהוג עם אוזניות?

נהיגה עם אוזניות היא נושא מורכב עם מספר היבטים שיש לקחת בחשבון. בהתאם לתקנה 169 לתקנות התעבורה, חל איסור לנהוג

קשירת מטען על רכב

מהן תקנות התעבורה בהובלת מטען?

תקנות התעבורה בישראל קובעות מספר כללים להובלת מטען ברכב. הכללים נועדו להבטיח את בטיחות הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל, וכן למנוע

עייפות בנהיגה

איך להתמודד עם עייפות בנהיגה?

נהיגה תחת עייפות היא גורם משמעותי לתאונות דרכים קשות, ואף קטלניות. בהתאם לכך, חשוב מאוד להיות מודעים לעניין, לעיתים לוותר

מה נחשב לכביש מהיר?

כביש מהיר הוא סוג של כביש בין-עירוני המתוכנן כך שיאפשר מהירות נסיעה גבוהה יחסית. דרכים מהירות מסומנות תמיד בתמרור "דרך

שיטת הניקוד

כיצד שיטת הניקוד עובדת?

שיטת הניקוד היא שיטה לניהול נהגים המורשעים בעבירות תעבורה. השיטה נועדה להרתיע נהגים מלבצע עבירות תעבורה, ולמנוע מהם להוות סיכון

פסילת רישיון נהיגה עקב פסילה מנהלית

מהי פסילה מנהלית?

מהי פסילה מנהלית, מי רשאי לבצעה ובגין אלו סיבות? פסילה מנהלית הינה כלי משפטי המאפשר לקצין משטרה לשלול את רישיון

עבירת רמזור אדום והעונשים בגינה

מהי עבירת חצייה ברמזור אדום?

רמזורים הינם אמצעי חשוב להסדרת התנועה בצמתים עירוניים ובין-עירוניים כאחד ומאפשרים לנהגים לדעת מתי מותר להם לנסוע ומתי עליהם לעצור.

אורות ערפל

מתי מותר להדליק פנסי ערפל?

פנסי ערפל הם חלק ממכלול האורות הקיימים ברכב ולצערנו הרבה נהגים שוכחים להשתמש בהם במצבים אליהם הם נועדו. פעמים רבות

נהג חדש מעל גיל 40

נהג חדש מעל גיל 40

אומרים ש"אף פעם לא מאוחר ללמוד". נראה שהאמירה הזו תקפה גם ביחס לנהיגה, אך נראה שבסוגיה של לימודי נהיגה מאוחרים