בשנים האחרונות ישנה עלייה ברכישת קורקינטים חשמליים ורכיבה עליהם מצד מבוגרים ובני נוער, המשתמשים בקורקינטים חשמליים כדי להגיע לעבודה, למוסדות האקדמיים ולבתי הספר.
עם הגידול בשימוש בקורקינטים חשמליים בישראל, חלה גם עלייה במספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים חשמליים. הדבר בא לידי ביטוי במספר הרוכבים שהגיעו לאשפוז, ואף במספר ההרוגים.
שימוש נכון בכלי, חבישת קסדה והקפדה על רכיבה בטוחה מקטינים את הסיכוי למעורבות בתאונה קטלנית.
נסיעה לצד משאית או אוטובוס בכביש זו פעולה שכיחה מאוד וכמעט בלתי נמנעת, לכן יש להיות מודעים לסכנות הכרוכות בכך, ולנהוג בהתאם בסביבת רכב כבד. כדי ללמוד איך לעשות את זה חכם כנסו לכתבה לקריאה מורחבת.
רוכבי הקורקינט הם קטנים ומהירים ביחס לשאר כלי הרכב, ולכן קשה מאוד להבחין בהם בזמן אמת. ככל שהרוכב יהיה מודע יותר למגבלות הנראות שלו כך יוכל להימנע טוב יותר ממצבי סיכון. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...
כדי לבלום קורקינט חשמלי יש ללחוץ קודם על הבלם האחורי ורק אז על הבלם הקדמי. בזמן הבלימה מומלץ להטות את הגוף לאחור כדי להעביר יותר משקל אל הגלגל האחורי ולאפשר פיזור טוב יותר של המשקל על הקורקינט. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...
קורקינט הוא כלי רכב קטן ומהיר, שנהגי רכב/משאית/אוטובוס כמעט לא מבחינים בו, לכן חשוב מאוד להקפיד על אביזרי נראות תקינים ומאירים. היכנסו לתשובה לקרוא עוד על אביזרי נראות
כדי להימנע מנפילות ומחבלות מיותרות כדאי להכיר כמה גורמים שייחודיים לקורקינט חשמלי כמו: קוטר וסוג הגלגלים, גודל הכידון ונקודות האיזון של הכלי. היכנסו לתשובה לקרוא עוד ...
הקורקינטים הם כלי רכב קטן בהשוואה לכלי הרכב האחרים, ועל כן לעיתים נהגים אינם מבחינים בהם בשעות היום, ואף פחות מכך בשעות הלילה. לכן כשאנו רוכבים, יש תמיד לקחת בחשבון, שנהגי המכוניות לא רואים אותנו, היכנסו לתשובה לקרוא עוד...
חשוב לתכנן את מסלול הרכיבה לפני היציאה לדרך. תכנון מסלול בטוח לפי כמה המלצות בטיחות יכול לעשות את ההבדל בין רכיבה מאתגרת מלאה בסכנות לבין רכיבה בטוחה ורגועה יותר. כנסו לכתבה לקריאה מורחבת.
מרבית התאונות מתרחשות בנסיעות הראשונות, זאת כיוון שלרוכבים יש תחושת ביטחון מניסיון קודם ברכיבה על אופניים. אלא שרכיבה על אופניים שונה מאוד מרכיבה על קורקינט חשמלי. קיימים הבדלים מהותיים בין הכלים, היכנסו לתשובה לקרוא עוד...
קורקינט חשמלי חוקי הוא קורקינט שמתקיימים בו הדרישות האלה:
עמוד בדרישות תקן ישראלי 6230 (לתקן לחצו כאן) שהעותק שלו נמצא במשרדי מכון התקנים.
הספקו המרבי של המנוע אינו עולה על 250 וואט.
המנוע מופעל באמצעות מצערת יד.
המנוע מפסיק את פעולתו כאשר מופעלים הבלמים.
מהירותו המרבית אינה עולה על 25 קמ"ש.
משקלו העצמי של ההתקן לא עולה על 30 ק"ג.
קורקינט חשמלי תקין וחוקי כדאי לקנות בחנות מוכרת, ויש לוודא כי לא נעשו בכלי שום שינויים או תוספות.
מה הכללים של רכיבה בקורקינט חשמלי?
חובשים קסדה בכל רכיבה.
רוכבים רק במקומות המותרים לרכיבה.
לא מתעסקים בנייד בזמן הרכיבה.
לא מרכיבים אדם נוסף על הקורקינט.
מצייתים לחוקי התנועה.
לפני שרוכבים על קורקינט חשמלי בפעם הראשונה חשוב להקפיד על הדברים הבאים: למידת הכלי, ביצוע נסיעת מבחן והתאמת אביזרי בטיחות ונראות. לפוסט המלא בנושא לחצו כאן
רוב התאונות על קורקינט חשמלי קורות בנסיעות הראשונות ונובעות בעיקר מחוסר ידע והכרה של הכלי. קורקינט שונה מאוד מאופניים חשמליים ויש להכיר את המרכיבים הייחודיים לו.
מה הכללים של רכיבה בקורקינט חשמלי?
לפני שרוכבים על קורקינט חשמלי בפעם הראשונה חשוב להקפיד על הדברים הבאים: למידת הכלי, ביצוע נסיעת מבחן והתאמת אביזרי בטיחות ונראות. לפוסט המלא בנושא לחצו כאן
רוב התאונות על קורקינט חשמלי קורות בנסיעות הראשונות ונובעות בעיקר מחוסר ידע והכרה של הכלי. קורקינט שונה מאוד מאופניים חשמליים ויש להכיר את המרכיבים הייחודיים לו.