פניות
יש לאותת לפני כל שינוי בנתיב או פנייה שעתידים לבצע. תפקידה של פעולת האיתות הוא לסמן לנהגים האחרים על כוונתכם ולהתריע על פנייה ושינוי מסלול. האיתות צריך להיעשות בזמן מספיק שייתן לנהגים האחרים אפשרות להתכונן לשינוי הזה.
ירידה לשול הדרך
ירידה לשול הדרך מחייבת איתות לצד ימין עד להגעה לשול. כשעוצרים בשול כדאי להפעיל אורות חירום, באמצעות הפעלה של ארבעה אורות האיתות ברכב יחדיו, בלחיצה על כפתור ייעודי. בתרחישים כאלה רצוי לדאוג שאורות הרכב דלוקים ושיש ברכב משולש ואפוד זוהרים, זאת כדי למנוע עד כמה שאפשר מצב מסכן חיים. על תרחישים נוספים בהם עולה השאלה מתי צריך להדליק אורות תוכלו לקרוא בקישור זה.
צומת
צומת הוא מפגש של שתי דרכים או יותר, מה שהופך את האיתות בו לחשוב מאוד. אפשרויות הנסיעה בצומת הן פנייה ימינה, פנייה שמאלה והמשך נסיעה ישר. חשוב מאוד לאותת לפני פנייה ימינה או שמאלה וזאת כדי להודיע לנהגים אחרים בכביש על סטייה מהדרך, ובכך לאפשר להם לתכנן את הנסיעה שלהם בצורה נכונה ובטוחה.
כיכר (מעגל תנועה)
תקנה 64(ז) לתקנות התעבורה קובעת, כי נהג המתקרב למעגל תנועה ייתן זכות קדימה לרכב הנמצא בתוך מעגל התנועה.
אין התייחסות ספציפית בתקנות התעבורה לגבי איתות בכיכר. יש היגיון באיתות שמאלה בתוך הכיכר, כדי לסמן לנהגים אחרים שאתה ממשיך בנסיעה בכיכר קיים, אך כאמור אין הסדרה ספציפית של איתות בכיכר ואין זה אחד המקרים הפרטניים המפורטים בתקנה 58 לתקנות התעבורה.
איך מסמנים על פנייה כשאורות האיתות לא עובדים?
כשאחד מאורות הרכב אינו פועל יש צורך במציאת חלופה, וכמובן בתיקון התקלה בהקדם האפשרי. ברכב קיימים סוגים רבים של אורות שלהם תפקידים שונים, אחד מהם הוא אורות האיתות ברכב (אילו סוגי אורות קיימים ברכב? לחצו כאן לרשימה המלאה). כשאורות האיתות ברכב לא עובדים נצטרך לאותת ביד. נוציא מחלון הרכב את הזרוע השמאלית עד למרפק ובקו אופקי ונסמן לכיוון ימין או שמאל בהתאם לכיוון שאליו רוצים לפנות.