איך עובדים מבחני ריסוק בכיסאות בטיחות? | Ask רלב"ד
חיפוש

איך עובדים מבחני ריסוק בכיסאות בטיחות?

כיסא בטיחות הוא מוצר הנמצא ברכבים של כל ההורים בארץ ובעולם, ומטרתו לשמור על הילדים שלכם בריאים ושלמים בכל רגע בדרך. כל הורה יודע שהכיסא צריך לעמוד בכל התקנים, וחברות הייצור עורכות מבחני ריסוק לכיסאות כדי לוודא שהם יספקו לילדים שלכם הגנה מרבית

מבחני ריסוק בכיסאות בטיחות

בדיקת כושר הפעולה של כיסאות בטיחות נעשה באמצעות מבחני ריסוק – מעמידים את הכיסאות למבחן במקרי קיצון של נזק חיצוני כדי לבדוק את עמידותם ואת כושר ההגנה שלהם על הילדים הנמצאים בהם.

החשיבות של מבחני ריסוק והצורך בהם

המטרה העיקרית של שימוש בכיסאות בטיחות הוא לוודא שהילדים הנוסעים ברכב יושבים בבטחה בכיסא המתאים להם, ובמקרה של תאונה מקבלים הגנה המיועדת להם.. מבחני ריסוק מעמידים למבחן את העמידות של הכיסאות האלו, ומוכיחים אם הכיסאות אכן עומדים בכל התקנים הנדרשים ומספקים את ההגנה האופטימלית לילדים.

כיצד נעשות בדיקות אלו?

במבחני ריסוק מתקינים את המושב בתוך רכב ובו בובה בעלת חיישנים, ומעבירים את הרכב במבחני ריסוק במהירויות שונות כדי לבדוק את הנזק שנגרם לכיסא או לבובה ואת המדדים שהחיישנים מודדים. רוב מבחני הריסוק נעשים במהירויות שונות – 50 קמ"ש ואף יותר, וגם הבובות המוצבות בכיסאות הן בעלות גדלים משתנים כדי לדמות ילדים בגילאים ובמשקלים שונים.

מדינות עולם והתקנים שלהם למבחני ריסוק וכסאות בטיחות

בעולם קיימים תקנים המחייבים את כיסאות הבטיחות:

  • התקן האירופאי – התקן האירופאי היה עד לאחרונה ECE R44/04, אך הוא יצא משימוש מ-01.09.2023. במקומו הכיסאות יצטרכו לעמוד בתקן i-Size (או R129), הכולל מבחן ריסוק קדמי, אחורי וצדי לצד מבחן עמידות מפני התהפכות הרכב. הבדיקה נעשית על מושבים המותקנים עם ונגד כיוון הנסיעה.
  • התקן האמריקאי – תקן Fmvss 213 או Fmvss 225, המשתנים ברצועות ובחיבורים המשמשים לקשירה. הקריטריונים לבדיקה בתקן הזה הם עמידות הרצועות והחיבורים בזמן תאונה, בדיקת פגיעות ראש וברכיים, מדידת הלחץ בחזה, שחרור מהיר של האבזם ועוד.

התקנות כיסאות בטיחות

להתקנת כיסאות בטיחות ברכב יש כמה הנחיות הנועדו לאפשר להורים להשתמש במוצר בבטחה וביעילות:

נגד כיוון הנסיעה

יש להתקין כיסא בטיחות במושב הקדמי של הרכב נגד כיוון הנסיעה. כמו כן, יש לבטל את ההפעלה של כרית האוויר כדי להימנע מפגיעות חמורות במקרים של תאונה. מומלץ להזיז את המושב הקדמי אחורה ככל האפשר.

התאמת בוסטר

בוסטר הוא מושב הגבהה לילדים בגובה של עד 1.45 מטר. יש להתאים את גודל הבוסטר לגובה הילד ולמשקלו, ומומלץ להתקין אותו במושב האחורי בהתאם להוראות היצרן של הבוסטר ושל יצרן הרכב. מומלץ שלא למקם בוסטר לילד עד גיל 13 במושב הקדמי, אך אם עושים זאת – חובה לבטל את הפעלת כרית האוויר.

המלצות בטיחות

כדי להשתמש ביעילות בכיסאות הבטיחות לילדים ולשמור על הבטיחות בדרכים יש לעקוב אחר הוראות היצרן של הכיסא ושל יצרן הרכב. מומלץ לבדוק את חוברת הכיסא ולראות שהוא אכן עומד בתקנים, ולבדוק אילו עוד מכוני בדיקה פרטיים בדקו בעצמם את הכיסא.

לסיכום

כיסאות בטיחות הם מוצר חובה ברכב של הורים, ומטרתו להגן על הילדים שלנו מכל נזק. כדי לבדוק את העמידות ואת היעילות של כיסאות הבטיחות הם עוברים מבחני ריסוק במשקלים שונים ובמהירויות שונות כדי לבדוק את הנזק הנגרם לכיסא ולבובה המוצבת בו, המדמה ילד אמיתי היושב בכיסא.

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

עוד שאלות שאולי יעניינו אותך:

שכחת ילדים ברכב

איך מונעים שכחת ילדים ברכב?

מסגלים הרגלים שיעזרו לא לשכוח ילדים ברכב ולזכור להוציא אותם בוודאות: טרם היציאה מהרכב ונעילתו מוודאים שהוא ריק מנוסעים. לא