כדי להימנע מנפילות ומחבלות מיותרות כדאי להכיר כמה גורמים שייחודיים לקורקינט חשמלי:
קוטר וסוג הגלגלים – קיימים שני סוגים של גלגלים בקורקינט חשמלי:
- גלגלי סיליקון/גומי קשה (אין בלימת זעזועים)
- צמיגי גומי (כמו באופניים)
מומלץ לבחור בצמיגי גומי עבור שני הגלגלים של הקורקינט. אמנם, מדי פעם צריך לתקן פנצ'ר או להחליף גלגל, אבל אחיזת הכביש, מרחק העצירה והיכולת לעלות על מכשולים קטנים טובים יותר בצמיגים אלו מאשר בגלגלים קשיחים. ככל שקוטר הגלגל גדול ורחב יותר הוא תורם יותר לבטיחות הכלי, ולכן במידת האפשר כדאי לבחור בצמיגים כאלה.
הגלגלים הקטנים והקשים יחסית של הקורקינט החשמלי לא מסוגלים להתגבר על מכשולים כמו גלגלים של אופניים, ובמקרה שהם נתקלים במפגע בדרך, כמו שיבוש במדרכה, בור קטן, אבן שפה בולטת וכד', הקורקינט עלול להיבלם בפתאומיות מהמכשול או לאבד אחיזה בדרך – והרוכב עלול ליפול. כל מכשול בדרך, גם כזה שלא משפיע על אופניים, הוא מסוכן עבור קורקינט חשמלי, ולכן יש להיות ערניים מאוד למכשולים ולא לנסות להתגבר עליהם, אלא להתחמק מהם.
בנוסף, במצבים בהם קיימת סכנת החלקה בגלל מים, בוץ או שמן, הגלגל הקטן הופך את הקורקינט לפגיע להחלקה יותר מכלי רכב אחרים. לכן גם במקרים מסוג זה יש לעקוף את השטח המסוכן ולא לנסות לרכוב בו.
אפשר להתחמק על ידי עקיפה, מעבר נתיב (לאחר שווידאנו שאין רכב בנתיב שליד), עצירה, או הולכת הכלי.
כידון – ככל שהכידון צר יותר, כך הקורקינט רגיש יותר לתנועה. הטיית הכידון בזמן פנייה ואפילו בנסיעה ישרה עשוי להביא לאיבוד שליטה ואף להתהפכות. לכן יש לרכוב תמיד עם שתי הידיים על כידון הקורקינט.
נקודת איזון – בגלל פיזור המשקל על הכלי חשוב מאוד קודם כול לבלום עם הגלגל האחורי, ורק אז עם הבלם הקדמי. בלימה פתאומית חזקה עם הבלם הקדמי עלולה לגרום להתהפכות מהקורקינט קדימה.
המלצת בטיחות – לרכוב על קורקינט עם גלגלים גדולים, כשהם מנופחים כראוי, עם הגה/כידון רחב ושני מעצורים (קדמי ואחורי).