מה עושים כשמאבדים שליטה על מהירות הרכב?
כשמאבדים שליטה על מהירות הרכב מעבירים את ידית ההילוכים לניוטרל (סרק) ומאטים ככל האפשר בעזרת הבלמים. אם הבלמים אינם מועילים, מרימים את בלם היד (הנדברקס)
דף הבית > מצבי חירום בנהיגה
"קשה באימונים קל בקרב" הוא מונח שהפך להיות שגור בפה של כולנו בכל הקשור להתכוננות מראש לקראת מצב מורכב.
כשמשהו מפתיע אותנו בדרכים – ההכנה שלנו למצב זה מראש יכולה לסייע לנו בתפעול נכון של האירוע. אם נדע איך אנחנו אמורים להגיב בסיטואציה מלחיצה – אנחנו נילחץ פחות כשזה קורה באמת. לכן חשוב להתכונן למצבים אלו לפני שהם קורים בפועל.
כשמאבדים שליטה על מהירות הרכב מעבירים את ידית ההילוכים לניוטרל (סרק) ומאטים ככל האפשר בעזרת הבלמים. אם הבלמים אינם מועילים, מרימים את בלם היד (הנדברקס)
פציעת "צליפת שוט" מתייחסת לסוג של פציעה בצוואר המתרחשת כאשר הראש מוזז בפתאומיות ובכוח אחורה וקדימה בדומה לתנועת שוט בעת הצלפה. תנועה מהירה זו פוגעת
פנסי ערפל הם חלק ממכלול האורות הקיימים ברכב ולצערנו הרבה נהגים שוכחים להשתמש בהם במצבים אליהם הם נועדו. פעמים רבות נוהגים בוחרים להשתמש בסימון מצוקה
שוליים הם שטח מצדדיו של הכביש שאינם מדרכה (משטח מוגבה מהכביש), אין רוחב מוגדר וקבוע לשולים, הם קיימים בהתאם לרוחב הכביש, אך הם יכולים להיות
יש מקרים בהם נהגים בולמים בחוזקה ובמהירות כדי להימנע מתאונה. מקרים אלו נגרמים בדרך כלל מאי שמירה על חוקי הדרך, אך לפעמים יש גורמים חיצוניים
אם לא ניתן להניע את הרכב, יש לוודא אם הבעיה נעוצה במצבר הרכב או ברכיב אחר. מצבר חלש או ריק לגמרי ניתן לזיהוי במספר אופנים:
המנעות מבלבול בין דוושת התאוצה (דוושת הגז) לדוושת הבלם היא חיונית לנהיגה בטוחה. להלן מספר טיפים שעוזרים להבדיל בין שתי הדוושות: יש למקם את כף
כחלק מהטקסים הממלכתיים, בימי הזיכרון בישראל נהוג לשמוע צפירה שמטרתה לעצור את שגרת היום-יום ולהתייחד עם זכר הנופלים. אלו ההנחיות לנוהגים ברכב הנתקלים בצפירת זיכרון
במקרה של שריפה בזמן טעינת הרכב החשמלי – השלב הראשון הוא לנתק מיד את כבל הטעינה הן מהרכב והן מתחנת הטעינה, אם ניתן לבצע זאת
שריפות ברכב חשמלי הן נדירות, ולרכבים חשמליים רבים יש מנגנוני בטיחות מובנים שנועדו למנוע מלכתחילה התרחשות שריפות. עם זאת, תמיד חשוב לשמור על ערנות ולנקוט
בישראל, כל רכב ששנת היצור שלו 1988 ומעלה המחויב בתקינה האירופית (למעט אופנוע, טרקטור או מכונה ניידת), חייבים בהתקנה של פנס ערפל אחורי אחד או
אסור להשתמש ברכב שנפתחו בו כריות האוויר, עד לתיקונו במפעל בו ניתנה תעודת בדיקה כפי המפורט בתקנות: שימוש ברכב שניזוק תק' (מס' 4) תשנ"ט-1999 תק'
אסור! תקנה 26 סעיף 3 לתקנות התעבוררה קובעת כי – 26. אדם שמתקיים בו אחד מאלה לא ינהג רכב: (3) הוא אינו מסוגל לנהוג ברכב
האביזרים שחובה שימצאו ברכב בכל זמן הם: משולש אזהרה, אפוד זוהר, מגבה (ג'ק), גלגל חילוף. מקרה של תאונה או תקלה ברכב יש לעצור את הרכב
מבחני ריסוק נעשים במטרה לדרג את רמת הבטיחות של כלי הרכב החדשים. מבחני הריסוק נועדו לבדוק את ההשפעות של תאונת דרכים על נוסעי הרכב והולכי
נסיעות ארוכות הן מתכון לעייפות, להרדמות ולחוסר ריכוז על ההגה, במיוחד בחודשי הקיץ. בנסיעות מאתגרות ורחוקות, כמו לאילת בדרום או מטולה בצפון, קבעו לעצמכם מסלול
החלקה מתרחשת בדרך כלל בכביש רטוב, אחרי הגשם הראשון בסיומה של תקופת יובש. זאת בגלל בוץ, כתמי שמן, חול ועלים יבשים המכסים חלקי כביש, או
להיחלץ מהחלקה זו משימה קשה המחייבת מיומנות רבה. הפתרון: להימנע מהחלקה הוא בנהיגה נבונה ובעזרת אמצעים מודרניים ברכב. האמצעים המודרניים הם מערכות הבטיחות ברכב ABS
כאשר אוטובוס מעלה עשן או חמור מכך- עולה באש, יש לעצור בצורה בטוחה כמה שניתן בשול הדרך ולפתוח את הדלתות. להוריד בזריזות ובזהירות את כל
לפי הנחיות פיקוד העורף והרלב"ד, בקבלת התרעה בזמן נסיעה, יש לעבור למרחב הכי מוגן שיש במסגרת פרק הזמן העומד לרשותכם בזהירות ומבלי לסכן את שאר
כאשר נקלעים לתאונת דרכים שבה נזק בלבד משתדלים לפעול ברוגע ועל פי כללי הבטיחות האלה: מדליקים אורות חירום מהבהבים. עוצרים באופן בטוח ככל האפשר בצד
צלמו בטלפון הנייד שלכם או רשמו את הפרטים הבאים של נהגי הרכב המעורבים באירוע: תעודת הזהות או רישיון הנהיגה – שם מלא של הנהג, מספר
נהגים רבים אינם יודעים כיצד לפעול במקרה של תאונה ללא נפגעים (נזק בלבד) וכתוצאה מכך מסכנים את חייהם ואת חיי הנוסעים ברכב. כאשר נקלעים לתאונת
נהגים רבים אינם יודעים כיצד לפעול במקרה של תאונה עם נפגעים, וכתוצאה מכך מסכנים את חייהם ואת חיי הנוסעים ברכב. דבר ראשון! אם יש נפגעים
לא עוצרים בשולי הדרך, אלא במקרה של תקלה שאינה מאפשרת המשך נסיעה. במצבי חירום, יש לעצור את הרכב בשול הדרך רחוק ככל האפשר מהכביש, במקום
הבלמים נמנים עם מערכות השליטה החשובות ביותר ברכב. מטרתם לאפשר לנו ויסות של מהירות הנסיעה ועצירה בטוחה. כמו כל מערכות השליטה והבטיחות ברכב (צמיגים, אורות,
פיצוץ צמיג בנסיעה עלול לגרום לאובדן השליטה ברכב ולתאונה. על מנת לצמצם מראש את הסיכון יש לבדוק את תקינות כל הצמיגים ברכב ולבדוק את לחץ
בימינו הצמיגים איכותיים. פנצ'ר, שאינו נגרם מפיצוץ הצמיג או מקריעתו, גורם לדליפת אוויר אטית מאוד. בדיקת ניפוח יומיומית בהתבוננות על הצמיג, ובמידת הצורך בעזרת מד
הצמיג הוא פריט בטיחות מהחשובים ביותר ברכב שלכם. באמצעות האוויר שבתוכם והגומי העוטף אותם, הצמיגים נושאים את משקל הרכב, משפרים את אחיזתו בכביש ובולמים זעזועים.
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
כל השאלות על פי נושאים
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות