מה עושים אם שומעים אזעקה בזמן הנסיעה? | Ask רלב"ד
Search

מה עושים אם שומעים אזעקה בזמן הנסיעה?

לפי הנחיות פיקוד העורף והרלב"ד, בקבלת התרעה בזמן נסיעה, יש לעבור למרחב הכי מוגן שיש במסגרת פרק הזמן העומד לרשותכם בזהירות ומבלי לסכן את שאר משתמשי הדרך.


נהגים

בכביש בין עירוני

  • מאטים ועוצרים בצד הימני של שול הדרך ככל האפשר, או במפרץ חנייה בצד הימני.
  • מדליקים אורות חירום מהבהבים, יוצאים בזהירות מהרכב ומתרחקים אל מעבר למעקה הבטיחות בזהירות או שולי הדרך, נשכבים על הקרקע ומגינים על הראש באמצעות הידיים.
  • אם לא ניתן לצאת מהרכב, מתכופפים מתחת לקו החלונות.
  • לאחר 10 דקות חוזרים בזהירות לרכב ומשתלבים בתנועה באופן בטוח.

בכביש עירוני

  • מאטים בזהירות, עוצרים במקום עצירה מוסדר ובטוח ונכנסים למבנה או למחסה קרוב בזמן העומד לרשותנו.
  • אם לא ניתן, מתרחקים אל מעבר למעקה הבטיחות בזהירות או שולי הדרך, נשכבים על הקרקע ומגינים על הראש באמצעות הידיים.
  • רק אם לא ניתן לצאת מהרכב, מתכופפים מתחת לקו החלונות.
  • לאחר 10 דקות חוזרים בזהירות לרכב ומשתלבים בתנועה באופן בטוח.

במנהרה

נשארים במנהרה ועוצרים את הרכב בזהירות במפרץ בטיחות אם יש וממתינים בתוך הרכב עשר דקות מרגע קבלת ההתרעה. אם לא ניתן לעצור במפרץ הבטיחות, ממשיכים מחוץ למנהרה, עוצרים בצד הימני של הכביש, יוצאים מהרכב, מתרחקים אל מעבר למעקה הבטיחות בזהירות או שולי הדרך, נשכבים על הקרקע ומגינים על הראש באמצעות הידיים.


תחבורה ציבורית

באוטובוסים עירוניים

על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את דלתות האוטובוס. יורדים בזהירות ונכנסים למבנה או מחסה בטוח קרוב בזמן העומד לרשותנו, וממתינים בו 10 דקות. אם לא ניתן לצאת מהאוטובוס, מתכופפים מתחת לקו החלונות ומגנים על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות.

באוטובוסים בינעירוניים, בהסעות תלמידים ובתחבורה ציבורית

על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את דלתות האוטובוס. הנוסעים נשארים בתוך האוטובוס, מתכופפים מתחת לקו החלונות מגנים על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות.

ברכבת

מתכופפים מתחת לקו החלונות בקרונות ומגנים על הראש באמצעות הידיים.

ברכבת קלה

על הנהגים לעצור ולפתוח את הדלתות. הנוסעים נשארים בתוך הרכבת, מתכופפים מתחת לקו חלונות ומגנים על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות.


הולכי הרגל

נכנסים למבנה בזמן העומד לרשותנו ונשארים שם 10 דקות. אם לא ניתן, נשכבים על הקרקע ומגינים על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות. אם צריך לחצות כביש על מנת להגיע למקום בטוח – מוודאים שהכביש פנוי ורק אז חוצים בזהירות.

כללי בטיחות בדרכים שעת אזעקה

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

اسئلة اخرى قد تهمك:

מהו כיוון פרונט?

כיוון פרונט – כל מה שחשוב לדעת: אנו עשויים לחשוב שגלגלי הרכב מכוונים וממוקמים בזוויות הנכונות באופן קבוע, אך לא

מה צריך להביא לטסט לרכב?

הטסט השנתי הוא הליך חשוב ומחייב שכל בעלי רכב בישראל צריכים לעבור כדי לקבל רישיון רכב חדש. מטרת הטסט היא

מתי מותר לעקוף מימין?

מה העונש על עקיפה מימין?

עקיפה מימין היא מצב שבו רכב עוקף רכב אחר בנתיב הימני, בניגוד לחוקי התנועה בישראל הקובעים כי יש לעקוף רק

האם מותר לנהוג עם אוזניות?

נהיגה עם אוזניות היא נושא מורכב עם מספר היבטים שיש לקחת בחשבון. בהתאם לתקנה 169 לתקנות התעבורה, חל איסור לנהוג

קשירת מטען על רכב

מהן תקנות התעבורה בהובלת מטען?

תקנות התעבורה בישראל קובעות מספר כללים להובלת מטען ברכב. הכללים נועדו להבטיח את בטיחות הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל, וכן למנוע

עייפות בנהיגה

איך להתמודד עם עייפות בנהיגה?

נהיגה תחת עייפות היא גורם משמעותי לתאונות דרכים קשות, ואף קטלניות. בהתאם לכך, חשוב מאוד להיות מודעים לעניין, לעיתים לוותר

מה נחשב לכביש מהיר?

כביש מהיר הוא סוג של כביש בין-עירוני המתוכנן כך שיאפשר מהירות נסיעה גבוהה יחסית. דרכים מהירות מסומנות תמיד בתמרור "דרך

שיטת הניקוד

כיצד שיטת הניקוד עובדת?

שיטת הניקוד היא שיטה לניהול נהגים המורשעים בעבירות תעבורה. השיטה נועדה להרתיע נהגים מלבצע עבירות תעבורה, ולמנוע מהם להוות סיכון

פסילת רישיון נהיגה עקב פסילה מנהלית

מהי פסילה מנהלית?

מהי פסילה מנהלית, מי רשאי לבצעה ובגין אלו סיבות? פסילה מנהלית הינה כלי משפטי המאפשר לקצין משטרה לשלול את רישיון

עבירת רמזור אדום והעונשים בגינה

מהי עבירת חצייה ברמזור אדום?

רמזורים הינם אמצעי חשוב להסדרת התנועה בצמתים עירוניים ובין-עירוניים כאחד ומאפשרים לנהגים לדעת מתי מותר להם לנסוע ומתי עליהם לעצור.

אורות ערפל

מתי מותר להדליק פנסי ערפל?

פנסי ערפל הם חלק ממכלול האורות הקיימים ברכב ולצערנו הרבה נהגים שוכחים להשתמש בהם במצבים אליהם הם נועדו. פעמים רבות

נהג חדש מעל גיל 40

נהג חדש מעל גיל 40

אומרים ש"אף פעם לא מאוחר ללמוד". נראה שהאמירה הזו תקפה גם ביחס לנהיגה, אך נראה שבסוגיה של לימודי נהיגה מאוחרים