האם מותר להרכיב ילד על אופניים חשמליים במושב נפרד?
תקנה 124(ב) לתקנות התעבורה קובעת כי מותר להרכיב ילד שטרם מלאו לו 8 שנים על אופניים המצויידים במושב נפרד המבטיח את שלום הילד המורכב עליהם.
דף הבית > כלים חשמליים
תקנה 124(ב) לתקנות התעבורה קובעת כי מותר להרכיב ילד שטרם מלאו לו 8 שנים על אופניים המצויידים במושב נפרד המבטיח את שלום הילד המורכב עליהם.
לסקייטבורד (הן חשמלי והן רגיל), אין הגדרה בתקנות התעבורה ולכן אין הוראות שחלות עליו. עם זאת, מובהר כי סקייטבורד מיועד לשימוש כמשחק ולא ככלי רכב.
אין כללים בדין אשר מסדירים את הכללים לעניין טרקטורון חשמלי, לרבות המקומות בהם מותרת הנסיעה (בניגוד לטרקטורון רגיל). לכן, ברירת המחדל היא כי מדובר ברכב
חד-אופן חשמלי (Electric Unicycle) הוא כלי רכב מנועי אשר אינו מוסדר בפקודה ובתקנות התעבורה, לכן הנסיעה בו אסורה.
כן, ניתן לרכב על אופניים חשמליים גם בעת שלילת רישיון נהיגה, למעט אם שופט קבע ביחס לאותו אדם כי הוא מנוע מרכיבה על אופניים חשמליים.
קיימות 3 תנוחות לרכיבה על קורקינט חשמלי: עמידה ברגל אחר רגל לכיוון ימין עמידה ברגל אחר רגל לכיוון שמאל עמידה במרכז הלוח עם שתי הרגליים
רוכבי הקורקינט הם קטנים ומהירים ביחס לשאר כלי הרכב, ולכן קשה מאוד להבחין בהם בזמן אמת. ככל שהרוכב יהיה מודע יותר למגבלות הנראות שלו כך
כדי לבלום קורקינט חשמלי יש ללחוץ קודם על הבלם האחורי ורק אז על הבלם הקדמי. בזמן הבלימה מומלץ להטות את הגוף לאחור כדי להעביר יותר
קורקינט הוא כלי רכב קטן ומהיר, שנהגי רכב/משאית/אוטובוס כמעט לא מבחינים בו, לכן חשוב מאוד להקפיד על אביזרי נראות תקינים ומאירים. אביזרי חובה – קסדה
כדי להימנע מנפילות ומחבלות מיותרות כדאי להכיר כמה גורמים שייחודיים לקורקינט חשמלי: קוטר וסוג הגלגלים – קיימים שני סוגים של גלגלים בקורקינט חשמלי: גלגלי סיליקון/גומי
הקורקינטים הם כלי רכב קטן בהשוואה לכלי הרכב האחרים, ועל כן לעיתים נהגים אינם מבחינים בהם בשעות היום, ואף פחות מכך בשעות הלילה. לכן כשאנו
חשוב לתכנן את מסלול הרכיבה לפני היציאה לדרך. תכנון מסלול בטוח לפי כמה המלצות בטיחות יכול לעשות את ההבדל בין רכיבה מאתגרת מלאה בסכנות לבין
מרבית התאונות מתרחשות בנסיעות הראשונות, זאת כיוון שלרוכבים יש תחושת ביטחון מניסיון קודם ברכיבה על אופניים. אלא שרכיבה על אופניים שונה מאוד מרכיבה על קורקינט
החורף כבר כאן ויחד איתו הסכנות הרבות שבדרך, ריכזנו עבורכם כמה כללי בטיחות שיכולים להציל חיים: כביש חלק – אחרי הגשם הכביש חלק במיוחד. האטו
בעת חצייה במעבר חצייה אסור לרכוב על אופניים, יש לרדת מהאופניים ולחצות בהליכה.
כאשר אין שביל אופניים על רוכב האופניים לרכוב בכביש בשול, בצידו הימני של הכביש. במידה ויש נתיב לתחבורה ציבורית בצידו הימני של הכביש – מותר
ההספק המרבי של מנוע באופניים חשמליים לא יעלה על 250 וואט, כך שפעילות המנוע תיפסק כאשר המהירות עולה על 25 קמ"ש. "אופניים עם מנוע עזר"
הרכיבה על קורקינט חשמלי אסורה מתחת לגיל 16. קורקינט חשמלי הוא כלי רכב ממונע לכל דבר, והרוכבים מחויבים לציית לחוקי התנועה. רוכבים צעירים שמתחת לגיל
רכיבה על קורקינט חשמלי מותרת על שבילי אופניים המיועדים גם לקורקינט חשמלי, ואם אין – על הכביש, ובכל מקרה לא על מדרכה המיועדת להולכי הרגל.
הקנס על התעסקות בטלפון הנייד בעת רכיבה הוא 1000 ₪. בעת הרכיבה חשוב מאוד לשמור על ערנות ועל תשומת לב מלאה לכל מה שקורה סביבכם.
חל איסור להשתמש באוזניות ברכיבה על קורקינט חשמלי. כמו בנהיגה ברכב, שימוש בטלפון סלולרי בזמן הרכיבה עלול לגרום לתאונות! הסיכוי של רוכב קורקינט ממונע בישראל
חל איסור להרכיב נוסע נוסף על קורקינט.על פי התקנות התעבורה סעיף 122ב (ג) – הנוהג על גלגינוע, לא ירכיב עליו אדם נוסף. הקורקינט מתוכנן לרכיבה
רכיבה אצל מבוגרים: לפי תקנות התעבורה הרכיבה על אופניים היא רק בשבילי אופניים. בהיעדר שבילי אופניים, יש לרכוב על הכביש. בכל מקרה חל איסור לרכוב
מאגר השאלות והתשובות למבחן עיוני ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים (A3) נמצא באתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: לחצו כאן
הרכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, מותרת רק למי שברשותו רישיון נהיגה, או למי שעבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל, או בחינה ייעודית לרכיבה.
החל מ-1 בינואר 2019 הרכיבה על אופניים חשמליים או גלגינוע – קורקינט ממונע, מותרת רק למי שברשותו רישיון נהיגה, או למי שעבר בהצלחה מבחן תיאוריה
אסור לרכוב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16! אופניים חשמליים הם כלי רכב ממונע לכל דבר, והרוכבים מחויבים לציית לחוקי התנועה. רוכבים צעירים שמתחת לגיל
קורקינט חשמלי/אופניים חשמליים הם כלי רכב ממונע לכל דבר, ועל כן ישנם מקומות המותרים לרכיבה ומקומות שאינם מותרים. כרוכבי כלים חשמליים, חובה עליכם להכיר את
כמו בנהיגה ברכב, שימוש בטלפון סלולרי בזמן הרכיבה עלול לגרום לתאונות! הסיכוי של רוכב אופניים בישראל להיפגע בתאונת דרכים באופן חמור גבוה פי 5 משל
הסיכוי של רוכב אופניים בישראל להיפגע בתאונת דרכים באופן חמור גבוה פי 5 משל נוסע ברכב.
קסדה מקטינה ב-50% את הסיכון לפגיעת ראש.
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
כל השאלות על פי נושאים
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות