האם מותר להשתמש בבוסטר מתקפל? | Ask רלב"ד
חיפוש

האם מותר להשתמש בבוסטר מתקפל?

הנחיית הבטיחות של ארגון בטרם וארגוני בטיחות ברחבי העולם היא להמשיך להשתמש במושב בטיחות / בוסטר רצועות (בוסטר שמחובר לרכב והילד נחגר ברצועות פנימיות ובפעול המוצר משמש כמושב בטיחות) פנימיות כמה שיותר זמן, ולא לעבור לבוסטר לפני שהילד מגיע למשקל של לפחות 18 ק"ג, הגיל אינו קובע במקרה זה.
במידה ומושב הבטיחות/בוסטר רצועות מאפשר שימוש עד משקל גבוה מ-18 ק"ג, מומלץ להמשיך בכך.

עבור ילדים מעל 18 ק"ג, ניתן להעביר וישיבה על מושב מגביה (בוסטר) אך חשוב להתאים את מיקום חגורת הרכב לילד גם חגורת הכתף וגם חגורת הבטן.
בהעברת ילדים ממושב בטיחות לבוסטר, מומלץ להעבירם לבוסטר עם גב ללא הרצועות (בוסטר ללא גב מתאים לרוב בגובה 125 ס"מ בערך בגיל 8).

במוצר בוסטר רצועות, כאשר הילד מגיע לשלב המתאים לבוסטר, מסירים את הרצועות על פי הוראות היצרן והמושב הופך לבוסטר עם גב, כלומר הילד יושב על מושב ונחגר ביחד עם המושב בחגורת הרכב.
בוסטר גב מספק מלבד הגבהה גם משענת גב עליה נשען הילד (ולא על גב המושב). בגב הבוסטר לרוב קיים מתאם גובה לחגורת הכתף . כך שמתאם את מעבר רצועת הכתף על השכמה ומגן על הילד.

בוסטר עם גב מאפשר לחגורת הבטיחות מהכתף לעבור במקום הנכון (במרכז עצם השכמה) ולא קרוב לצוואר ומתאם את מעבר חגורת הירכיים לא על הבטן.

בשוק הישראלי קיימים מוצרים שקיבלו תקן, כגון בוסטר שיש בו הנמכה של חגורת הכתף במקום הגבהת הילד. יש לוודא תו תקן לפני רכישה ו/או שימוש במוצרים אלו.

בשימוש בבוסטר חשוב לוודא את מיקום חגורת הבטיחות כך שרצועת האגן צריכה להיות ממוקדמת על אגן הירכיים ורצועת הכתף עוברת על עצם הבריח ובמרכז בית החזה. חגורת הבטיחות מספקת הגנה יעילה למבוגרים, אך עלולה להיות מסוכנת לילדים במידה ואינה מותאמת למידות גופם.

בכל מקרה כל הנוסעים, ללא קשר לתנוחת הישיבה, צריכים לחגור חגורות בטיחות כדי להבטיח את שלומם במקרה של תאונה או עצירה פתאומית. חגורות בטיחות מותאמות כהלכה מספקות ריסון יעיל ומפחיתות את הסיכון לפציעה. בנסיעה ללא בוסטר יש סכנה שהחגורה תהיה מונחת על הבטן, ובזמן תאונה תגרום פגיעות חמורות לאיברים הפנימיים ולחוט השדרה.

ההמלצה היא להמשיך ולהשתמש בבוסטר גב ככל שיידרש.

האם קליפס נוחות מותר לשימוש?

בדרך כלל מומלץ להשתמש בחגורות בטיחות כפי שתכנן יצרן הרכב ולהימנע משינוי שלהן עם אביזרי שוק אחרים. ברכבים מסוימים קיים מנגנון גם במושבים האחוריים המאפשר לקבוע את גובה החגורה כך שתתאים כהלכה על הכתף. זהו כמובן הפתרון המועדף. אם קיימים חששות לגבי התאמה או נוחות של חגורת הבטיחות האחוריתמומלץ לעיין במדריך הרכב או לפנות ליצרן או למשווק מוסמך לקבלת הדרכה. הם יכולים לספק תובנות לגבי כל האפשרויות הזמינות להתאמה או שיפור ההתאמה של חגורת הבטיחות מבלי להתפשר על הבטיחות.

 קיימים מספר אביזרים בשוק, אך עקרונית הם לא מומלצים לשימוש, במיוחד אם אין להם תקן, והם עלולים להיות מסוכנים. למשל קליפס נוחות לחגורה הגורם לחגורת הבטיחות להרגיש נוחה יותר על ידי הורדת מיקום חגורת הכתף, עלול גם לסכן את האפקטיביות של חגורת הבטיחות בשעת תאונה. חגורות בטיחות נועדו לחלק את הכוחות על החלקים החזקים ביותר של הגוף, כגון החזה והאגןכדי למזער את הפציעה. שינוי מיקום חגורת הבטיחות עלול להפריע לתפקוד התקין שלה בעת התנגשות ולהפחית את רמת ההגנה שהיא מספקת. יתר על כן, קליפס נוחות שלא תוכננו ונבדקו במיוחד על ידי יצרן הרכב עשויים שלא לעמוד באותם תקני בטיחות כמו הציוד המקורי. משמעות הדבר היא שהיעילות שלהם בתרחיש תאונה עלולה שלא להיות מובנת או מאומתת היטב.

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

האם מותר להשתמש בבוסטר מתקפל?

הנחיית הבטיחות של ארגון בטרם וארגוני בטיחות ברחבי העולם היא להמשיך להשתמש במושב בטיחות / בוסטר רצועות (בוסטר שמחובר לרכב

מהו כיוון פרונט?

כיוון פרונט – כל מה שחשוב לדעת: אנו עשויים לחשוב שגלגלי הרכב מכוונים וממוקמים בזוויות הנכונות באופן קבוע, אך לא

מה צריך להביא לטסט לרכב?

הטסט השנתי הוא הליך חשוב ומחייב שכל בעלי רכב בישראל צריכים לעבור כדי לקבל רישיון רכב חדש. מטרת הטסט היא

מתי מותר לעקוף מימין?

מה העונש על עקיפה מימין?

עקיפה מימין היא מצב שבו רכב עוקף רכב אחר בנתיב הימני, בניגוד לחוקי התנועה בישראל הקובעים כי יש לעקוף רק

האם מותר לנהוג עם אוזניות?

נהיגה עם אוזניות היא נושא מורכב עם מספר היבטים שיש לקחת בחשבון. בהתאם לתקנה 169 לתקנות התעבורה, חל איסור לנהוג

קשירת מטען על רכב

מהן תקנות התעבורה בהובלת מטען?

תקנות התעבורה בישראל קובעות מספר כללים להובלת מטען ברכב. הכללים נועדו להבטיח את בטיחות הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל, וכן למנוע

עייפות בנהיגה

איך להתמודד עם עייפות בנהיגה?

נהיגה תחת עייפות היא גורם משמעותי לתאונות דרכים קשות, ואף קטלניות. בהתאם לכך, חשוב מאוד להיות מודעים לעניין, לעיתים לוותר

מה נחשב לכביש מהיר?

כביש מהיר הוא סוג של כביש בין-עירוני המתוכנן כך שיאפשר מהירות נסיעה גבוהה יחסית. דרכים מהירות מסומנות תמיד בתמרור "דרך

שיטת הניקוד

כיצד שיטת הניקוד עובדת?

שיטת הניקוד היא שיטה לניהול נהגים המורשעים בעבירות תעבורה. השיטה נועדה להרתיע נהגים מלבצע עבירות תעבורה, ולמנוע מהם להוות סיכון

פסילת רישיון נהיגה עקב פסילה מנהלית

מהי פסילה מנהלית?

מהי פסילה מנהלית, מי רשאי לבצעה ובגין אלו סיבות? פסילה מנהלית הינה כלי משפטי המאפשר לקצין משטרה לשלול את רישיון

עבירת רמזור אדום והעונשים בגינה

מהי עבירת חצייה ברמזור אדום?

רמזורים הינם אמצעי חשוב להסדרת התנועה בצמתים עירוניים ובין-עירוניים כאחד ומאפשרים לנהגים לדעת מתי מותר להם לנסוע ומתי עליהם לעצור.

אורות ערפל

מתי מותר להדליק פנסי ערפל?

פנסי ערפל הם חלק ממכלול האורות הקיימים ברכב ולצערנו הרבה נהגים שוכחים להשתמש בהם במצבים אליהם הם נועדו. פעמים רבות