להיחלץ מהחלקה זו משימה קשה המחייבת מיומנות רבה.
הפתרון: להימנע מהחלקה הוא בנהיגה נבונה ובעזרת אמצעים מודרניים ברכב.
האמצעים המודרניים הם מערכות הבטיחות ברכב ABS ו-ESP (או (ESC המצמצמות את סכנת ההחלקה בכביש חלק.
ABS מונע את ההחלקה על ידי מניעת נעילת הגלגלים בבלימה. כך המערכת מייתרת את הצורך לבלום לסירוגין, כפי שנדרש בעבר (לפני המצאת ה-ABS) ומאפשרת לנהג לשלוט בהיגוי הרכב.
ESP או ESC הן מערכות לבקרת יציבות הרכב המונעות ממנו להסתחרר בסיבוב.
מערכות אלו פועלות במצב קיצון כשהן מתקנות את שגיאות הנהג שרכבו הגיע לסף ההחלקה או הסחרור. לכן, כדי למנוע מצבים אלה, יש להאט את מהירות הנסיעה בכביש רטוב, ובמיוחד בגשם היורד אחרי ימי יובש וגורם לכביש להיות חלק יותר. כמו כן, מומלץ להקדים האטה במקרה הצורך כדי להימנע מבלימות חזקות או סיבובים מהירים.
כשמערכת ABS פועלת צפוי שהנהג יחוש ברעידת דוושת הבלם. אין לחשוש מכך ולא צריך למהר להרפות מן הדוושה כל עוד הבלימה נדרשת.
החלקת רכב שאינה נמנעת על ידי מערכות הבטיחות מכונה "החלקת ריחוף". החלקה זו מתרחשת כאשר הכביש מוצף במים והרכב נע במהירות גבוהה. צמיגי הרכב אמנם מנקזים מים בתעלות הניקוז (חריצי הצמיג) או דוחקים אותם אל מחוץ לשטח מגע הצמיג בכביש, אבל כאשר הניקוז אינו מספיק בגלל כמות מים גדולה, הם חודרים בין הצמיג לכביש. כשאחיזת הצמיג בכביש אינה מושלמת אין בלימה יעילה ואין היגוי. ניתן למנוע את החלקת הריחוף על ידי האטת המהירות מראש.