המפתח הוא תכנון הרכיבה – שילוב בין מיקום בנתיב לבין מהירות הרכיבה – ובהתאמה המיומנויות הנדרשות של שימוש בראיה ממוקדת (מבט לכיון היעד) ובראיה מרחבית לסירוגין (מבט) והשימוש במצערת (גז=מהירות).
- מיקום בנתיב: בחירת מיקום בטוח שיאפשר את שדה הראיה הרחב ביותר – 360 מעלות וכך שמירת מרחק מלפנים ומאחור = מכלי רכב לפניך וגם מכלי רכב שמאחוריך וגם שמירת מרחק לצדדים = לרוחב של הנתיב מכלי רכב ומשתמשי דרך (גופים נעים) ומעצמים נייחים, כרכבים חונים, אובייקטים בצידי הדרך (עצים, תחנות אוטובוס ועוד).
- מבט: הראיה צריכה להיות ממוקדת אל היעד במרבית הרכיבה. במקביל, נדרש שימוש בראיה מרחבית שסורקת ומאפשרת להבחין בסיכונים. הסריקה כוללת גם מבט לאחור, באמצעות הצצה במראותבערך כל 8-10 שניות.
- מהירות: ככל שנרכוב מהר יותר, עלינו לשמור על שדה ראיה רחב יותר משום שככל שהמהירות גבוהה יותר, פוחתת היכולת של המוח האנושי לקלוט מידע מגירויים בסביבה (דרך החושים) ולעבד (למשמע = לתת משמעות) למידע הנקלט, בדגש על צפי איומים וסכנות כשאנחנו משתמשים בראיה מרחבית.