חימום פנים הרכב חיוני בימים קרים. מערכת החימום מבוססת על חום המנוע של הרכב. האוויר החם חודר לחלל הרכב דרך פתחים בלוח הפיקוד ומופנה באמצעות מתג בלוח הפיקוד לאזורים שונים (לכיוון השמשה הקדמית, לכיוון הרגליים וכו') לפי בחירת הנהג.
פתחי החימום, המשמשים גם כפתחי קירור בימים חמים, ניתנים לפתיחה או לסגירה ולכוונון בידי הנהג או הנוסעים.
מניפה המופעלת בידי הנהג יכולה להגביר את עוצמת חדירת האוויר החם או הקר.
בעת חימום הרכב – עדיף לכוון את מתג כניסת האוויר לאוויר טרי מבחוץ ולא למחזר את האוויר מתוך חלל הרכב.
חשוב לזכור:
- כאשר העייפות נובעת מחוסר שינה, רק שינה טובה תפיג את העייפות.
- החום בתוך הרכב גורם לתחושת נמנום גם של הנוסעים, כך שאין לבטוח בהם שישמרו על ערנות הנהג.
- אם מישהו מבין הנוסעים ברכב מחזיק ברישיון נהיגה מתאים והוא בקי בהפעלת הרכב שבו הוא נוסע, כדאי שיחליף את הנהג במקרה הצורך כדי להימנע ככל האפשר מנסיעה ברכב שנוהג בו נהג עייף.