באיזה מושב בטיחות משתמשים בכל שלב? | Ask רלב"ד
חיפוש

באיזה מושב בטיחות משתמשים בכל שלב?

שימוש נכון במושבי בטיחות מפחית בכ- 70% את שיעור תמותת הילדים והפגיעות החמורות ברכב.

בחירת מושב הבטיחות תלויה בגילו, גובהו ומשקלו של הילד, שימוש נכון יעשה על ידי התאמה של מושב הבטיחות למימדי גופו של הילד ועגינה רק בהתאם לחוברת הוראות היצרן.

החוק מחייב – כל נוסע ברכב חייב להיות חגור במושב בטיחות או בוסטר או בחגורת בטיחות בהתאם למימדי גופו.

סוגים שונים של מושבי בטיחות
לידה עד גיל שנתיים לפחות
– התקנה נגד כיוון הנסיעה

  • סל-קל (מושב בטיחות לתינוק)
  • מושב בטיחות משולב

בישיבה עם הפנים לכיוון הנסיעה קיימת סכנת היפגעות קשה בתאונה בגלל היזרקות הראש והגוף קדימה. מושב בטיחות המותקן נגד כיוון הנסיעה מספק הגנה מרבית לראש ולגוף. מושב בטיחות סופג את עוצמת המכה ומונע היזרקות של הראש והגוף קדימה, ובכך מפחית את עוצמת הפגיעה.


מגיל שנתיים עד גיל חמש
– התקנה עם כיוון הנסיעה

  • מושב בטיחות משולב
  • מושב מגביה בוסטר עם רצועות פנימיות

בזמן תאונה מתמודד הגוף עם כוח רב, חלוקת האנרגיה על פני מספר נקודות אחיזה בגוף, מפחיתה את חומרת הפגיעה.


מגיל חמש עד גיל עשר

  • מושב מגביה בוסטר עם גב
  • מושב מגביה בוסטר ללא גב

חגורות הבטיחות אינן מתאימה למידותיו של ילד. ישיבה במושב מגביה מתאימה את חגורת הבטיחות כך שתהיה ממוקמת על אגן הירכיים ובמרכז בית החזה ובכך מופחת הנזק בזמן תאונה.

יש להושיב ילדים בבוסטר עם גב במקרים הבאים:

  1. בהעברת ילדים ממושב בטיחות לבוסטר, מומלץ להעבירם לבוסטר עם גב.
  2. כאשר אין משענת ראש במושב הרכב בו יושב הילד על הבוסטר, בוסטר עם גב מספק הגנה לראש ולחוט השדרה של הילד.
  3. כאשר יש כריות אויר צידיות ליד המושב בו יושב הילד ממולץ בוסטר עם גב. בוסטר עם גב יבטיח שהילד לא נשען עם הראש על החלון.

ניתן להעביר את הילד לבוסטר ללא גב – כאשר הילד מסוגל לשבת באופן זקוף לאורך כל הנסיעה וחגורת הבטיחות עוברת דרך מרכז בית החזה (לרוב לילדים בגובה 125 ס"מ ומעלה או גיל 7).

בכל מצב יש לוודא שהילדים לא מעבירים את החגורה אל מאחורי הגב או מתחת לבית השחי!


ילד מעל גיל 10

  • חגורת בטיחות במושב האחורי

ילד שנמצא מתאים לעבור מבוסטר לחגורת הרכב בלבד לפי מבחן חמשת התנאים

חגורת הבטיחות היא הגורם המשמעותי ביותר להפחתת היפגעות בזמן תאונת דרכים.

סוגים שונים של מושבי בטיחות וכיסאות בטיחות ובוסטרים

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

האם מותר להשתמש בבוסטר מתקפל?

הנחיית הבטיחות של ארגון בטרם וארגוני בטיחות ברחבי העולם היא להמשיך להשתמש במושב בטיחות / בוסטר רצועות (בוסטר שמחובר לרכב

מהו כיוון פרונט?

כיוון פרונט – כל מה שחשוב לדעת: אנו עשויים לחשוב שגלגלי הרכב מכוונים וממוקמים בזוויות הנכונות באופן קבוע, אך לא

מה צריך להביא לטסט לרכב?

הטסט השנתי הוא הליך חשוב ומחייב שכל בעלי רכב בישראל צריכים לעבור כדי לקבל רישיון רכב חדש. מטרת הטסט היא

מתי מותר לעקוף מימין?

מה העונש על עקיפה מימין?

עקיפה מימין היא מצב שבו רכב עוקף רכב אחר בנתיב הימני, בניגוד לחוקי התנועה בישראל הקובעים כי יש לעקוף רק

האם מותר לנהוג עם אוזניות?

נהיגה עם אוזניות היא נושא מורכב עם מספר היבטים שיש לקחת בחשבון. בהתאם לתקנה 169 לתקנות התעבורה, חל איסור לנהוג

קשירת מטען על רכב

מהן תקנות התעבורה בהובלת מטען?

תקנות התעבורה בישראל קובעות מספר כללים להובלת מטען ברכב. הכללים נועדו להבטיח את בטיחות הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל, וכן למנוע

עייפות בנהיגה

איך להתמודד עם עייפות בנהיגה?

נהיגה תחת עייפות היא גורם משמעותי לתאונות דרכים קשות, ואף קטלניות. בהתאם לכך, חשוב מאוד להיות מודעים לעניין, לעיתים לוותר

מה נחשב לכביש מהיר?

כביש מהיר הוא סוג של כביש בין-עירוני המתוכנן כך שיאפשר מהירות נסיעה גבוהה יחסית. דרכים מהירות מסומנות תמיד בתמרור "דרך

שיטת הניקוד

כיצד שיטת הניקוד עובדת?

שיטת הניקוד היא שיטה לניהול נהגים המורשעים בעבירות תעבורה. השיטה נועדה להרתיע נהגים מלבצע עבירות תעבורה, ולמנוע מהם להוות סיכון

פסילת רישיון נהיגה עקב פסילה מנהלית

מהי פסילה מנהלית?

מהי פסילה מנהלית, מי רשאי לבצעה ובגין אלו סיבות? פסילה מנהלית הינה כלי משפטי המאפשר לקצין משטרה לשלול את רישיון

עבירת רמזור אדום והעונשים בגינה

מהי עבירת חצייה ברמזור אדום?

רמזורים הינם אמצעי חשוב להסדרת התנועה בצמתים עירוניים ובין-עירוניים כאחד ומאפשרים לנהגים לדעת מתי מותר להם לנסוע ומתי עליהם לעצור.

אורות ערפל

מתי מותר להדליק פנסי ערפל?

פנסי ערפל הם חלק ממכלול האורות הקיימים ברכב ולצערנו הרבה נהגים שוכחים להשתמש בהם במצבים אליהם הם נועדו. פעמים רבות

נהג חדש מעל גיל 40

נהג חדש מעל גיל 40

אומרים ש"אף פעם לא מאוחר ללמוד". נראה שהאמירה הזו תקפה גם ביחס לנהיגה, אך נראה שבסוגיה של לימודי נהיגה מאוחרים