האם יש תוקף למושבי בטיחות? | Ask רלב"ד

האם יש תוקף למושבי בטיחות?

למושבי בטיחות יש תוקף –  המושבים מאבדים מחוזקם בגלל התיישנות החומרים והם הופכים לפחות בטיחותיים. גם מושב שלא היה בשימוש יוגדר פג תוקף בהגיע התאריך הרשום עליו.

תאריך הפג תוקף/ תאריך יצור צריך להופיע במדבקה על גבי מושב הבטיחות או מתחת לריפוד.

בכסאות אמריקאים תאריך היצור מחוייב להופיע על גבי הכסא, בעוד שבכסאות הארופאים לא מצויין תאריך היצור. אם לא מופיע פג תוקף ולא רשום בספר הוראות היצרן של מושב הבטיחות, אנו ממליצים לא להשתמש מעבר ל-10 שנים מעת הרכישה, משיקולי שיפור תקנים ושיפור חומרים מהם מייצרים את מושבי הבטיחות.

שימו לב: לפעמים, גם כשמדובר במושבי בטיחות חדשים, נאלצות החנויות לספק ללקוחות מושבים עטופים ולא בקרטון. במקור מדובר בקרטונים בהן כמה פריטים אותם החנויות משווקות ביחידות בודדות. גם במקרה זה יש להקפיד ולוודא כי המוצר מגיע אליכם עם כל האישורים הנדרשים: חוברת הוראות שימוש, אישור מעבר במכס, עדות לעמידה בתקן. בנוסף מומלץ לפנות ליצרן וליבואן ולוודא מולם כי המצב תקין.

​*בתמונה מושב בטיחות של ברייטקס בו המדבקה נמצאה מתחת לריפוד, המדבקה מציינת במקרה הזה את תאריך יצור המושב ספטמבר 2017.מדבקה על מושב הבטיחות

מושב בטיחות

האם מותר להשתמש במושב בטיחות שעבר תאונה?

מושב בטיחות שעבר תאונת דרכים מומלץ להחליף גם אם על פניו לא נראה שהוא ניזוק, וזאת מאחר שייתכן שאחד מחלקיו הפנימיים נפגע ובכך נפגמה יכולתו להגן על ילד היושב בו במקרה של תאונה נוספת.

יחד עם זאת, אם מדובר בתאונה קלה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית (NTSHA)  הגדירה 5 שאלות, שאם התשובה על כולן היא חיובית, אין צורך להחליף את המושב. גם אם רק תשובה אחת מבין הסעיפים יוצאת שלילית עליכם להחליף את מושב הבטיחות לאחר תאונה זו.

שאלות לבדיקה במקרה של תאונה קלה הן:

  1. ניתן היה להסיע את הרכב ממקום התאונה ללא גרר או כל עזרה אחרת?
  2. הדלת הקרובה ביותר למקום בו היה מותקן מושב הבטיחות לא ניזוקה כלל?
  3. אף לא אחד מהנוסעים ברכב נפגע בתאונה ופונה או הלך מרצונו לבית החולים?
  4. אף לא אחת מכריות האוויר ברכב התנפחה בעת/כתוצאה מהתאונה?
  5. למושב הבטיחות אין נזקים נראים לעין?

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

עוד שאלות שאולי יעניינו אותך:

הרשמו לעידכונים שלנו

השאירו את הפרטים שלכם כדי להישאר מעודכנים בכל מה שבטוח בדרכים.