מהו תמרור ס-11?
מה התמרור אומר בעצם? תמרור ס-11 יוצב רק בצומת בו קיים לחצן "דרישה" לצד רמזור להולכי רגל, שבהתאמה מתחלף לירוק רק לאחר שלוחצים על הלחצן.
דף הבית > נהגים
מה התמרור אומר בעצם? תמרור ס-11 יוצב רק בצומת בו קיים לחצן "דרישה" לצד רמזור להולכי רגל, שבהתאמה מתחלף לירוק רק לאחר שלוחצים על הלחצן.
נהיגה בכבישים היא נושא עמוס בחוקים ובכללים. אפילו עצם הזכות לנהוג בכבישים, מחייבת תהליך ממושך של הוצאת רישיון נהיגה, כולל לימודים תאורטיים על התמרורים השונים.
אסור להשתמש ברכב שנפתחו בו כריות האוויר, עד לתיקונו במפעל בו ניתנה תעודת בדיקה כפי המפורט בתקנות: שימוש ברכב שניזוק תק' (מס' 4) תשנ"ט-1999 תק'
לפי תקנות התעבורה על נוהג ברכב לתת זכות קדימה להולכי רגל – להולכי רגל החוצים מעבר חצייה להולכי רגל שנמצאים על מדרכה ונראה שבכוונתם לעבור
זכות קְדימה היא זכות שעל נוהגים ברכב לתת למשתמשים אחרים בדרך. בתקנות התעבורה מצוינים הכללים המסדירים את עדיפויות הכניסה לדרך כדי למנוע התנגשות. מקרים בהם
השתלמות חובה, אשר אי ביצועה יביא לכך שרישיונו של נהג יותלה תוך שישה חודשים מיום שנמסרה ההודעה לנהג. באתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מפורטות הכשרות
נהיגה מונעת היא חוויה שרבים מנהגי ישראל עשויים לחוות במהלך החיים. מדובר למעשה בקורס שהוא בגדר חובה לנהגים שעברו על חוקי תנועה, ומדי שנה מקבלים
כלי תחבורה שאינו מוגדר בתקנות התעבורה ואינו עומד בדרישות החובה לרכב הקבועות בתקנות התעבורה, אינו בר רישום לתנועה ואינו מורשה לנוע בכבישי ישראל. בכל הקשור
על פי הנחיות משרד התחבורה: בתכנית הליווי לנהגים חדשים ההתייחסות היא לנהג המחזיק ברישיון נהיגה ישראלי, וזאת משום שבחובת הליווי נדרשת חתימה ומספר רישיון נהיגה
כשכתוב פלוס זה כולל הנהג. דהיינו +2 (נהג ונוסע לפחות) ו+3 (נהג ושני נוסעים לפחות). באתר משרד התחבורה בנושא זה נכתב: "נתיב פלוס" הוא נתיב
חידוש רישיון ניתן לעשות אונליין באתר משרד התחבורה בדף "חידוש רישיון נהיגה". מהראשון באוקטובר 2021, יונפק לכלל הנהגים לכלי רכב פרטיים, אופנועים ורכב מסחרי (עד
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים זמין עבור הציבור למתן מענה בנושאים שונים כגון: מידע, המלצות, רעיונות או הצעות בנושאי תפקוד המשרד ומדיניותו. כל פניה שונה במהותה
מהי בדיקת הרוק החדשה לנהגים? בשנה האחרונה החלה משטרת ישראל להיערך לשימוש בבדיקת רוק לנהגים, שהיא בדיקת רוק לנהגים הנוהגים תחת סמים. מכשיר הדגימה נותן
מלבד הנהג שכמובן חל עליו איסור לנהוג לאחר ששתה אלכוהול, גם ל"ממונה על הרכב" אסור גם כן להימצא שיכור לצד נהג הרכב. לפי תקנות התעבורה
חל איסור לנהוג תחת השפעת קנאביס – וכן הוא מוגדר סם מסוכן!
לא ניתן לקבוע מהי מנת האלכוהול המותרת לשתייה טרם נהיגה שכן ישנה תלות בפירוק האנזים. פירוק האנזים משתנה מאדם לאדם ותלוי במשתנים רבים כגון גילו,
שוטר רשאי לבצע בדיקת ינשוף גם ללא חשד סביר כי הנבדק נוהג שיכור. לעומת זאת, בדיקת דם לאיתור אלכוהול מותרת רק במצב בו קיים חשד
דגימה של אוויר נשוף מפה של הנבדק באמצעות ערכת "ינשוף" של המשטרה. נטילה של דגימת נשיפה תיעשה בידי שוטר, ברכב שבו נהג או נסע האדם
כמות האלכוהול המותרת לנהיגה מוגדרת בתקנות התעבורה באמצעות 2 ממדים: רמת האלכוהול בדם (50 מיליגרם אלכוהול ב- 100 מילילטר דם) ריכוז האלכוהול באוויר נשוף (240
אלכוהול משפיע על מספר כישורים של הנהג: הקשב של הנהג, תנועת העיניים של הנהג, עמידותו בפני סינוור, התפיסה החזותית שלו, זמן התגובה שלו, היכולת שלו
תרופות שונות עלולות לפגוע במצבו הפיזי והנפשי של הנהג ובהתאם כושר נהיגתו עלול להיפגע ולסכן את משתמשי הדרך. לכן, ישנן תרופות שנכנסו לפקודת הסמים המסוכנים
לבדוק באינטרנט בפקודת הסמים המסוכנים להתייעץ עם הרופא המטפל לשאול את הרוקח בעת קניית התרופה לבדוק על גבי האריזה / עלון הוראות השימוש
שטח מת הוא שטח המוסתר מעיני הנהג מנקודת מושבו בכלי הרכב. השטח המת (המוסתר) נמצא בתחום ההיקפי של כלי הרכב, והנהג אינו יכול להבחין במשתמשי
אסור! תקנה 26 סעיף 3 לתקנות התעבוררה קובעת כי – 26. אדם שמתקיים בו אחד מאלה לא ינהג רכב: (3) הוא אינו מסוגל לנהוג ברכב
האביזרים שחובה שימצאו ברכב בכל זמן הם: משולש אזהרה, אפוד זוהר, מגבה (ג'ק), גלגל חילוף. מקרה של תאונה או תקלה ברכב יש לעצור את הרכב
רישיון נהיגה מסוג דרגה 1 הינו רישיון לנהוג בטרקטור, הנהיגה בטרקטורון למי שמחזיק רישיון זה מותרת רק בתנאי שניתן לכך היתר ברישיון מרשות הרישוי. למי
בתקנות התעבורה אין התייחסות לגבי נהיגה בלי נעליים, עם זאת קיימת התקנה הכללית לנהג ברכב שאומרת כך: הנוהג ברכב תק' (מס' 3) תש"ל-1970 אדם שמתקיים
בישראל כמו גם במדינות רבות אחרות, נהיגה עם ראייה בעין אחת בלבד היא חוקית. שאלת כושר הנהיגה מתייחסת בדרך כלל לשדה הראייה הפוחת בראיה חד-עינית
אין התייחסות מדויקת בתקנות התעבורה לנסיעה עם אורות דלוקים בפנים הרכב (מושב אחורי או קדמי). עם זאת, לפי התקנה הכללית לנוהג ברכב, על הנהג
מבחני ריסוק נעשים במטרה לדרג את רמת הבטיחות של כלי הרכב החדשים. מבחני הריסוק נועדו לבדוק את ההשפעות של תאונת דרכים על נוסעי הרכב והולכי
אתגרי התנועה בשנים האחרונות הופכים למורכבים יותר ויותר ולכן יש לווסת אותה בין משתמשי הדרך השונים. בצומת מרומזר, הזמן לחצייה מתחלק בין הולכי הרגל, תחבורה
נסיעות ארוכות הן מתכון לעייפות , להרדמות ולחוסר ריכוז על ההגה, במיוחד בחודשי הקיץ! בנסיעות מאתגרות ורחוקות כמו לאילת או מטולה קבעו לעצמכם מסלול שמאפשר
במהלך ההריון גוף האישה משתנה ובמיוחד בשלבים המתקדמים שלו. עם זאת, נשים רבות נוהגות ברכב אפילו סמוך לקראת הלידה. חשוב מאוד להקפיד על חגירה נכונה
נהיגה בטרקטורון מחייבת רישיון נהיגה בתוקף. אסור לנהוג בכביש אלא אם זה לשם חצייתו או כאשר הנסיעה היא בכביש שבתחום מושב או קיבוץ. מהירות הנסיעה
החלקה מתרחשת בדרך כלל בכביש רטוב אחר הגשם הראשון שלאחר תקופת יובש, או בגלל בוץ, כתמי שמן, חול או עלים יבשים המכסים חלקי כביש, או
להיחלץ מהחלקה זו משימה קשה המחייבת מיומנות רבה. הפתרון: להימנע מהחלקה הוא בנהיגה נבונה ובעזרת אמצעים מודרניים ברכב. האמצעים המודרניים הם מערכות הבטיחות ברכב ABS
מותר להסיע בטרקטורון נוסע נוסף מלבד הנהג, רק בכפוף לקבלת היתר מרשות הרישוי ועל ההיתר להיות רשום ברשיון הרכב.
"טרקטורון" – הוא רכב המיועד לשימוש בדרך שאינה סלולה שמתקיימים בו כל התנאים הבאים: הוא נע על ארבעה גלגלים לפחות אופן הישיבה עליו הוא כשרגלי
טרקטורון רגיל הינו כלי רכב לכל דבר ועניין ואינו פטור מחובת רישיון נהיגה. רק מי שיש ברשותו רישיון נהיגה בתוקף על רכב יכול לנהוג על
ככל שהמהירות ברכב יותר גבוהה, מרחק העצירה של הרכב גדול יותר. המוח של הנהג (בצורה מודעת או לא) צריך לעבד את המידע שמגיע מהכביש כדי
בכלי רכב המצוידים בבקרת שיוט אדפטיבית (קרוז קונטרול), המערכת מאפשרת לנהג לקבוע מהירות נסיעה רצויה על ידי לחיצה על דוושת ההאצה, ובאותה נקודה להורות למערכת
כאשר מצטברים אדים ברכב הם מכסים את החלק הפנימי של השמשה הקדמית, אחריה את האחורית ולעיתים גם את שמשות הצד. האדים מגבילים את שדה הראייה
כשנכנסים לרכב במזג אוויר קר, מיד לאחר ההתנעה ולפני תחילת הנסיעה כדאי לפתוח פתח צר בשמשות הקדמיות והאחוריות כדי להשוות את הטמפרטורות. חשוב לדעת: כל
חימום עלול לגרום לתחושת נמנום, הנובעת מהיעדר תחלופת אוויר טרי. חימום יתר עלול לפגוע בערנות הנהג. ערנות מוחלטת של הנהג חיונית לקליטת מסרים מהסביבה ויכולת
חימום פנים הרכב חיוני בימים קרים. מערכת החימום מבוססת על חום המנוע של הרכב. האוויר החם חודר לחלל הרכב דרך פתחים בלוח הפיקוד ומופנה באמצעות
המלצות כלליות לנהיגה בראות לקויה: אם הנסיעה אינה חיונית מוטב לדחות אותה למועד נוח יותר, כאשר תנאי הדרך טובים יותר. יש להדליק את האורות הנמוכים
שלג הוא אירוע נדיר בישראל. מצד אחד נחסכות מאיתנו בעיות הנהיגה והסכנות הנובעות מנהיגה בשלג;ומצד שני רובנו חסרי ניסיון בנהיגה בשלג ואנו לא מצוידים בצמיגי
לא כשלובשים מעיל עבה! כדאי להסיר את המעיל לפני החגירה ברכב. חגורות בטיחות פועלות רק כאשר הן מותאמות לגופם של הנוסעים, לפי חוזק המתיחה. כאשר
מהירות הנסיעה משפיעה על הבטיחות בדרכים בשני אופנים: הסיכוי להיות מעורב בתאונה חומרת התאונה הסיכוי למעורבות בתאונה עולה עם העלייה במהירות (כאשר כל שאר
משטרת ישראל אוכפת את הגבלות המהירות באמצעים שונים ומגוונים. האמצעים היותר מוכרים הם: מערכת מצלמות א'3, (מצלמות מהירות נייחות) המותקנות על עמודים לצד הדרך או
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות