מהי נהיגה מונעת? כל המידע המקצועי על קורס נהיגה מונעת | Ask רלב"ד

מהי נהיגה מונעת?

נהיגה מונעת היא חוויה שרבים מנהגי ישראל עשויים לחוות במהלך החיים. מדובר למעשה בקורס שהוא בגדר חובה לנהגים שעברו על חוקי תנועה, ומדי שנה מקבלים זימון לקורס הזה עשרות אלפי ישראלים. אם עדיין לא יצא לכם לשמוע עליו או ששמעתם על הקורס ולא הבנתם במה מדובר, אנחנו רוצים להסביר כל מה שחשוב לדעת עליו.

נהיגה מונעת יכולה להועיל לכולם, אך היא חשובה במיוחד לנהגים חדשים, לנהגים ותיקים שאינם נוהגים באופן קבוע, ולנהגים שאינם מודעים לסכנות הנהיגה.

הנושאים בקורס נהיגה מונעת:

  • בטיחות בנהיגה: עקרונות בטיחות בסיסיים, כגון נהיגה בהירות, שמירה על מרחק בטוח, ותגובה לתרחישי חירום.
  • חוקי התעבורה: הכרת החוקים והתקנות הרלוונטיים לנהיגה בישראל, כגון מהירות מותר, שימוש באור חירום, והתנהגות במצבי חירום.
  • מוסר נהיגה: חשיבות הנהיגה באחריות ובזהירות, והימנעות מהתנהגויות מסוכנות, כגון שימוש בטלפון בזמן נהיגה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, וחריגה מתחומי הדרך.
מהי נהיגה מונעת?

קורס נהיגה מונעת

קורס נהיגה הוא סוג של השתלמות נהיגה שמטרתה לרענן את הידע בנושאי תעבורה וחוקי תנועה לרבות אופן הנהיגה הנכונה בכביש, בקיאות בתמרורים ומשמעותם, היכרות עם חלקי הרכב ומכניקה וכיו״ב. נוסף על כך, במהלך הקורסים עוברים עם הנהגים על תרחישים מסוכנים וסימנים מקדימים להם כדי לנסות ולהפחית את ההתרחשות של מקרים כאלו למינימום. לעתים הקורס גם מכונה קורס נהיגה נכונה, בדיוק בגלל הצורך לרענן את הידע של הנהגים. למידע על קורס נהיגה נכונה לנקודות חובה תוכלו לקרוא עוד באתר של משרד התחבורה.

מי חייב על פי חוק לעבור קורס נהיגה מונעת?

נהגים שצברו בין 12 ל-24 נקודות תקפות על פי שיטת הניקוד של משרד התעבורה מחויבים בהכשרה הבסיסית של קורס נהיגה מונעת. נהגים שצברו בין 24 ל-36 מחויבים בהכשרה המתקדמת. זאת כמובן ללא קשר לקנסות המוטלים על נהגים שנהגו במהירות מופרזת או ביצעו כל עבירת תנועה אחרת, אלא נוסף להם.

שיטת הניקוד

לאחר ביצוע של עבירת תנועה חמורה, יקבל כל נהג בישראל מספר נקודות מסוים ולפי המספר הזה ייקבע העונש במסגרתו יש לבצע לעתים קורס נהיגה מונעת. כך למשל, נהיגה במהירות מופרזת מעל 25 קמ״ש בדרך בין עירונית תזכה את הנהג ב-8 נקודות. שימוש בטלפון בזמן נהיגה יזכה ב-8 נקודות וכך הלאה. החל מ-12 נקודות נקבל זימון לקורס נהיגה מונעת, ונהג שצבר מעל 36 נקודות בטווח שנים מסוים עשוי לקבל עונשים כבדים יותר. להסבר מפורט יותר על שיטת הניקוד לעבירות תנועה תוכלו להיכנס לאתר משרד התחבורה.

תכני הקורס

בהכשרה הבסיסית, התכנים המרכזיים הם מניעת תאונות מלפנים ומאחור, צמתים וזכות קדימה, פעולות שיש לבצע במהלך סטייה מנתיב ומניעת תאונה, עקיפה נכונה, התנהגות עם הולכי דרך בקרבת מקום, נהיגה בחשיכה ונהיגה בחורף.

הקורס המתקדם עוסק בנושאים של עקרונות הנהיגה המונעת, הסברים על שיטת הניקוד, מהירות הנסיעה ברכב, יציבות הרכב, כללים בנסיעה לאחור, פזיזות ושיקול נכון, אמצעי בטיחות ודילמות במהלך הנהיגה.

על המשתתפים להגיע לכל שעות הקורס שאורכו כשמונה שעות והוא מחולק לשני מפגשים.

היכן ניתן לעבור קורס נהיגה מונעת?

ניתן לעבור את הקורס בכ-30 מרכזים שונים ברחבי הארץ מהצפון לדרום. ניתן להתעדכן באתר משרד התחבורה.

 

איך נרשמים לקורס?

הקורסים נערכים בסניפים של בית הספר עמ״ל וברשת מיב״ע. ניתן להירשם אונליין לקורסים השונים.

 

האם אפשר לדחות את הקורס?

ניתן לדחות קורס נהיגה מונעת לאחר הגשת בקשה מקוונת באתר של רשות הרישוי. שימו לב שזה אפשרי רק במקרים ספציפיים: בעקבות שירות צבאי, בשל מאסר ושהייה בבית סוהר, בשל שהייה ארוכה מחוץ לישראל למטרה של לימודים או עבודה או בשל אשפוז ממושך בבית החולים.

 

סיכום

קורס הנהיגה המונעת הוא אמצעי שהמטרה שלו לחדד את כללי הנהיגה עבור נהגים שעברו עבירות נהיגה שונות. מומלץ להימנע ממנו מראש והדרך לעשות את זה היא להימנע מעבירות תנועה בכביש. עם זאת, אם כבר קיבלתם זימון לקורס נהיגה מונעת, גשו בהקדם כדי להימנע משלילת רישיונכם, ומעתה והלאה הקפידו לנהוג לפי כחוק – בראש ובראשונה כדי לא לסכן את עצמכם ואחרים.

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

עוד שאלות שאולי יעניינו אותך:

בלם יד

למה חשוב להרים בלם יד?

הדריכה/משיכה של בלם היד (המכונה הנדברקס, בלם חניה או בלם חירום) בזמן חניית הרכב חשובה מכמה סיבות: בלם היד מספק

הרשמו לעידכונים שלנו

השאירו את הפרטים שלכם כדי להישאר מעודכנים בכל מה שבטוח בדרכים.