איזה טכנולוגיות להתרעה או להגבלת מהירות נסיעה קיימות? | Ask רלב"ד

איזה טכנולוגיות להתרעה או להגבלת מהירות נסיעה קיימות?

קיימים כמה סוגי מערכות ברמות שונות (Speed Assistance System), המתריעות ו/או מגבילות את מהירות הנסיעה:

  • Speed Limit Information– מערכת פסיבית המתריעה על חריגה מהמהירות המותרת. המערכת מזהה את המהירות המותרת באמצעות מערכת הניווט בהסתמך על מפות דיגיטליות, או באמצעות זיהוי תמרורים ומתריעה לנהג בחיווי קולי/חזותי על חריגה מהמהירות. המערכת לא מגבילה את המהירות בפועל. המערכת פועלת על אותו עיקרון הקיים ביישום WAZE בהפעלת האפשרות להצגת המהירות. בחריגה מהמהירות המותרת, המהירות תוצג בצבע שונה וניתן יהיה לקבל צליל התרעה.

 

  • Manual Speed Assistance–מערכת המאפשרת לנהג לקבוע בצורה ידנית את הגבלת המהירות של הרכב. בדרך כלל המערכת משולבת במערכת בקרת השיוט ומותקנת על ידי היצרן. הנהג קובע בלחיצת כפתור את המהירות המקסימלית לנהיגה. עם קביעת המהירות, לחיצה על דוושת הגז בהגעה למהירות המוגבלת לא תגרום להגברת המהירות. החיסרון במערכת זו הוא, שקביעת המהירות לא מבחינה בין סוגי דרכים (עירוני/בין-עירוני), ולכן יש לקבוע את המהירות המקסימלית לפי כל קטע דרך. המערכת שולטת רק על דוושת המאיץ ולא על הבלמים, כלומר כשהרכב נוסע בירידה המערכת לא תשמור על ההגבלה – והרכב יאיץ. רוב המערכות מאפשרות לעקוף אותן זמנית במידת הצורך באמצעות לחיצה חזקה על דוושת המאיץ (למשל, כדי לסיים עקיפה בבטחה).

 

  • Intelligent Speed Assistance– מערכת הגבלת מהירות אקטיבית. המערכת מזהה את המהירות המותרת באמצעות מערכת הניווט בהסתמך על מפות דיגיטליות ו/או באמצעות זיהוי תמרורים. המערכת מציגה לנהג את המהירות המותרת בכל קטע דרך ולא מאפשרת חריגה מהמהירות המותרת. המערכת לא משתמשת בבלמים להאטת המהירות במקרים של חריגה מהמהירות המותרת (למשל, בירידה חדה). המערכת מאפשרת לנטרל אותה במידת הצורך על ידי לחיצה חזקה על דוושת המאיץ (למשל, כדי לסיים עקיפה בבטחה). מערכת זו היא אחת ממערכות החובה שהנציבות האירופית מחייבת להתקין במטרה לשפר את הבטיחות בדרכים החל ממאי 2022 בדגמי רכב חדשים שעדיין לא תוכננו וממאי 2024 בגרסאות חדשות של דגמים הקיימים כיום. מערכת אקטיבית זו מותקנת על ידי יצרן הרכב ולא ניתנת להתקנה לאחר הייבוא.
לוח מכוונים ברכב

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

עוד שאלות שאולי יעניינו אותך:

מהי נהיגה מונעת?

מהי נהיגה מונעת?

נהיגה מונעת היא חוויה שרבים מנהגי ישראל עשויים לחוות במהלך החיים. מדובר למעשה בקורס שהוא בגדר חובה לנהגים שעברו על

הרשמו לעידכונים שלנו

השאירו את הפרטים שלכם כדי להישאר מעודכנים בכל מה שבטוח בדרכים.