יש לי 4 ילדים איפה להושיב כל אחד ברכב? | Ask רלב"ד

יש לי 4 ילדים איפה להושיב כל אחד ברכב?

בבחירת מיקום התקנת מושבי בטיחות והושבת ילדים יש לשים לב כי לכל רכב יש הגבלות וסייגים שונים לגבי מיקום מותר, החגורות המתאימות לעיגון המושבים וכן היבטים של מושבים מתקפלים. אין אחידות בין יצרנים ודגמים שונים של רכבים.

לפניכם כלים לקבלת החלטה לגבי מיקום מושבי הבטיחות ברכב:
הדרך הבטוחה ביותר להסיע תינוקות וילדים ברכב היא במושב האחורי כאשר כל אחד מהם יושב חגור במושב המתאים לגילו ומשקלו, נושא זה ניתן לוודא בעמוד באיזה מושב בטיחות משתמשים בכל שלב? או במחשבון מושבי הבטיחות באתר בטרם.
מרבית תאונות הרכב מערבות את חזית הרכב, לכן כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (וגם נמנעים משכחת ילדים ברכב) . 

 

לכן, המלצתנו היא שבחירת המיקום של מושבי הבטיחות במושב האחורי של הרכב תעשה גם בהתאם לצרכי המשפחה וגם צרכי הבטיחות, לפי ההיבטים הבאים:

  1. הנחיות יצרן הרכב – יש לוודא כי יצרן הרכב מאפשר עגינת מושבי בטיחות בכל אחד מהמקומות במושב האחורי. כל המידע נמצא בספר רכב בפרק העוסק בהסעת ילדים
  2. צרכי המשפחה ונוחות שימוש – כאשר המושב ממוקם בצורה לא נוחה, \ה עלול להקשות על שימוש יומיומי מיטבי
  3. באמצע או בצד? – ישיבה במושב האחורי האמצעי מרחיקה את הילדים מפגיעה ישירה במקרה של תאונת צד. עם זאת, לרוב קיים קושי בביצוע עגינת נכונה ובטוחה של מושבי בטיחות  במושב האמצעי עקב מבנה ספסל הרכב או בגלל הגבהה המקשה על עגינה בטוחה.
  4. מיקום איזופיקס – יש עדיפות לשימוש בעגינה ישירות לשלדת הרכב. במרבית הרכבים יש לולאות איזופיקס לעגינה ישרה לשלדת הרכב (ללא צורך בחגורת הרכב) רק במושבים הצדדים. עגינת איזופיקס קלה יותר לשימוש ומעלה את הסיכוי לעגינה נכונה ללא טעויות.
  5. הנחיות עגינה של המושב – יש לבדןק האם קיימות הגבלות ייחודיות לדוגמה רכב שבו רק חגורת אגן במושב באמצעי, אסור להשתמש בבוסטר במושב זה.
  6. כמה מושבים ניתן להתקין מאחור? – אנחנו יודעים שזה לא פשוט, אך ניתן לרוב להתקין עד שלושה מושבים בספסל האחורי תוך התאמת מושבי הבטיחות עצמם לרכב שברשותכם, לאחר בדיקת הוראות היצרן לגבי הגבלת משקל.

האם המידע עזר לך?

לא קיבלת מענה מספיק או שיש לך שאלות נוספות? אנא פנה אלינו ונחזור אליך בהקדם.

עוד שאלות שאולי יעניינו אותך:

הרשמו לעידכונים שלנו

השאירו את הפרטים שלכם כדי להישאר מעודכנים בכל מה שבטוח בדרכים.