
איך פונים למשרד הרישוי?
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים זמין עבור הציבור למתן מענה בנושאים שונים כגון: מידע, המלצות, רעיונות או הצעות בנושאי תפקוד המשרד ומדיניותו. כל פניה שונה במהותה
דף הבית > מצבי חירום בנהיגה
"קשה באימונים קל בקרב" הוא מונח שהפך להיות שגור בפה של כולנו בכל הקשור להתכוננות מראש לקראת מצב מורכב.
כשמשהו מפתיע אותנו בדרכים – ההכנה שלנו למצב זה מראש יכולה לסייע לנו בתפעול נכון של האירוע. אם נדע איך אנחנו אמורים להגיב בסיטואציה מלחיצה – אנחנו נילחץ פחות כשזה קורה באמת. לכן חשוב להתכונן למצבים אלו לפני שהם קורים בפועל.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים זמין עבור הציבור למתן מענה בנושאים שונים כגון: מידע, המלצות, רעיונות או הצעות בנושאי תפקוד המשרד ומדיניותו. כל פניה שונה במהותה
שטח מת הוא שטח המוסתר מעיני הנהג מנקודת מושבו בכלי הרכב. השטח המת (המוסתר) נמצא בתחום ההיקפי של כלי הרכב, והנהג אינו יכול להבחין במשתמשי
האביזרים שחובה שימצאו ברכב בכל זמן הם: משולש אזהרה, אפוד זוהר, מגבה (ג'ק), גלגל חילוף. מקרה של תאונה או תקלה ברכב יש לעצור את הרכב
מבחני ריסוק נעשים במטרה לדרג את רמת הבטיחות של כלי הרכב החדשים. מבחני הריסוק נועדו לבדוק את ההשפעות של תאונת דרכים על נוסעי הרכב והולכי
נסיעות ארוכות הן מתכון לעייפות , להרדמות ולחוסר ריכוז על ההגה, במיוחד בחודשי הקיץ! בנסיעות מאתגרות ורחוקות כמו לאילת או מטולה קבעו לעצמכם מסלול שמאפשר
החלקה מתרחשת בדרך כלל בכביש רטוב אחר הגשם הראשון שלאחר תקופת יובש, או בגלל בוץ, כתמי שמן, חול או עלים יבשים המכסים חלקי כביש, או
להיחלץ מהחלקה זו משימה קשה המחייבת מיומנות רבה. הפתרון: להימנע מהחלקה הוא בנהיגה נבונה ובעזרת אמצעים מודרניים ברכב. האמצעים המודרניים הם מערכות הבטיחות ברכב ABS
כאשר אוטובוס מעלה עשן או חמור מכך, יש לעצור בצורה בטוחה כמה שניתן בשול הדרך ולפתוח את הדלתות. להוריד בזריזות ובזהירות את כל הנוסעים ולהרחיקם
לפי הנחיות פיקוד העורף והרלב"ד, בהישמע אזעקת אמת בזמן נהיגה יש להיכנס למרחב המוגן במסגרת פרק הזמן העומד לרשותכם בזהירות ומבלי לסכן את שאר משתמשי
כאשר נקלעים לתאונת דרכים שבה נזק בלבד משתדלים לפעול ברוגע ועל פי כללי הבטיחות האלה: מדליקים אורות חירום מהבהבים. עוצרים באופן בטוח ככל האפשר בצד
צלמו בטלפון הנייד שלכם או רשמו את הפרטים הבאים של נהגי הרכב המעורבים באירוע: תעודת הזהות או רישיון הנהיגה – שם מלא של הנהג, מספר
נהגים רבים אינם יודעים כיצד לפעול במקרה של תאונה ללא נפגעים (נזק בלבד), וכתוצאה מכך מסכנים את חייהם ואת חיי הנוסעים ברכב. כאשר נקלעים לתאונת
נהגים רבים אינם יודעים כיצד לפעול במקרה של תאונה עם נפגעים, וכתוצאה מכך מסכנים את חייהם ואת חיי הנוסעים ברכב. דבר ראשון! אם יש נפגעים
לא עוצרים בשולי הדרך, אלא במקרה של תקלה שאינה מאפשרת המשך נסיעה. במצבי חירום, יש לעצור את הרכב בשול הדרך רחוק ככל האפשר מהכביש, במקום
הבלמים נמנים עם מערכות השליטה החשובות ביותר ברכב. מטרתם לאפשר לנו ויסות של מהירות הנסיעה ועצירה בטוחה. כמו כל מערכות השליטה והבטיחות ברכב (צמיגים, אורות,
פיצוץ צמיג בנסיעה עלול לגרום לאובדן השליטה ברכב ולתאונה. על מנת לצמצם מראש את הסיכון יש לבדוק את תקינות כל הצמיגים ברכב ולבדוק את לחץ
בימינו הצמיגים איכותיים. פנצ'ר, שאינו נגרם מפיצוץ הצמיג או מקריעתו, גורם לדליפת אוויר אטית מאוד. בדיקת ניפוח יומיומית בהתבוננות על הצמיג, ובמידת הצורך בעזרת מד
הצמיג הוא פריט בטיחות מהחשובים ביותר ברכב שלכם. באמצעות האוויר שבתוכם והגומי העוטף אותם, הצמיגים נושאים את משקל הרכב, משפרים את אחיזתו בכביש ובולמים זעזועים.
הרלב"ד עונה על כל השאלות הכי חשובות שלכם:
נושאים נוספים
כללי בטיחות בדרכים
תקנות